Prijava na telefonsko številko policije
 
PDF natisni E-pošta

 VPRAŠANJA:

 

  1. Čemu je namenjen anonimni telefon policije 080-1200? Danes sem želel podati prijavo na anonimno številko glede parkiranega vozila, iz katerega izteka olje. Vozilo je že dlje časa parkirano na pločniku pred stanovanjsko hišo v Ljubljani, a mi je policist svetoval, naj v tem primeru pokličem interventno številko policije 113.
  2. Zanima me, kako se lahko gluhi otrok ali odrasla gluhonema oseba, v primeru, da je ogrožena, obrne na policijo? Kakšna komunikacija je možna?

 

 

ODGOVORI:

  

  1. Čemu je namenjen anonimni telefon policije 080-1200? Danes sem želel podati prijavo na anonimno številko glede parkiranega vozila, iz katerega izteka olje. Vozilo je že dlje časa parkirano na pločniku pred stanovanjsko hišo v Ljubljani, a mi je policist svetoval, naj v tem primeru pokličem interventno številko policije 113.


    Anonimna telefonska številka 080-1200 je namenjena vsem, ki želijo prijaviti karkoli v zvezi z kaznivim dejanjem, morebitnimi storilci kaznivega dejanja ali informacijami in pri tem ostati anonimni. Vsi klici na omenjeno številko se sprejemajo v Ljubljani za vso Slovenijo. Na podlagi pogovora, vsebino ustrezno zapišemo v obliki uradnega zaznamka in ga pošljemo krajevno pristojni kriminalistični policiji v nadaljnjo obravnavo. Ti ga v večini primerov dobijo šele naslednji dan, odvisno od vsebine in tega, kdo je pristojen (kriminalisti ali policisti na državnem, regionalnem ali lokalnem nivoju).


    V vseh primerih pa, ko klicatelj potrebuje takojšnje reagiranje policije, klicatelje vljudno napotimo na interventno številko policije 113. Klic se sprejema na osmih policijskih upravah. Policisti, ki sprejemajo klic na tej številki, imajo možnost na kraj takoj napotiti ustrezno policijsko patruljo. Policisti tudi dobro poznajo območje svoje regije, torej območje, iz katerega kličete. V večini primerov (odvisno od nujnosti dogodka) je ta t. i. reakcijski čas od 10 do 25 minut. Pomemben je tudi podatek, da je tudi na številki 113 klicatelj anonimen, če tako želi.


    V Generalni policijski upravi, kjer sprejemamo klice na 080-1200, ne moremo podatkov posredovati neposredno policijski patrulji. Posredovanje vašega sporočila pristojni regiji in nato policistom na terenu bi lahko povzročilo samo izgubo dragocenih informacij in časa. Policijski inšpektor, ki je sprejemal vaš klic, je vsebino klica pravilno ocenil in vas napotil na interventno številko policije 113 (v tem primeru bi klic sprejela OKC PU Ljubljana), ki bi na kraj poslal policijsko patruljo, da ugotovi dejansko stanje in morebitno škodo olja, ki je iztekalo iz parkiranega vozila.

 

  

  1. Zanima me, kako se lahko gluhi otrok ali odrasla gluhonema oseba, v primeru, da je ogrožena, obrne na policijo? Kakšna komunikacija je možna?


    V vseh primerih, ko je ogrožen otrok ali odrasla gluhonema oseba priporočamo klic na Klicni center za osebe z okvaro sluha, ki tem osebam nudi 24 urno dosegljivost tolmačev za znakovni jezik. Klicni center je dosegljiv na tel. številki 031/777-600. Z ustanovitvijo tega centra (2009) so gluhi in naglušni dobili možnost celovite storitve, kajti tolmači po prejemu obvestila poskrbijo za prenos tega ustreznemu naslovniku, tudi policiji.


    Svetujemo tudi, da gluhi ali naglušni zaprosi najbližjo starejšo osebo (starše, sorodnike, učitelje ali druge) za pomoč pri komunikaciji, se neposredno obrnejo na najbližjega policista oziroma policijsko postajo ali pa pokličejo na interventno številko policije 113. Seveda pa je pri slednjem potrebno upoštevati, da bo komunikacija otežena. V primeru, da bo vidna lokacija klicatelja, bo gluha ali naglušna oseba (otrok ali odrasel) pomoč policije tudi dobila.


    Policija še vedno sprejema prijave tudi po faksu, saj je pred ustanovitvijo centra pripravila obrazec za nujno policijsko intervencijo za gluhe in naglušne ter ga posredovala Zavodu združevanja tolmačev za slovenski znakovni jezik, ki so ga razdelili društvom gluhim in naglušnim osebam. Glede na to, da so starejše gluhe in naglušne osebe imele doma faks, preko katerega so urejali razna opravila (zdravnika, javna uprava) so lahko na ta način tudi policiji sporočile, da potrebujejo njihovo pomoč.


    Naslednja možnost je bila narejena v okviru Uprave RS za zaščito in reševanje (URSZR).z uvedbo aplikacije Wap112, ki gluhim in naglušnim osebam omogoča pošiljanje tekstovnega klica v sili.


    V meniju te storitve so bile narejene bližnjice za sporočanje dogodkov, kot so npr. prometna nesreča, napad, vlom, pretep, nesreča v gorah in drugo. O uporabnosti te storitve več informacij najdete na spletnih straneh URSZR:

 

 

 

Naša spletna stran uporablja piškotke. Ali se strinjate, da na vaš računalnik naložimo piškotke?

Želim izvedeti več.