Sorodne objave

 

Gorenjski prometni policisti so na podlagi prijave Gasilsko reševalne službe Kranj ta teden preverjali nezaslišano dejanje pešca, ki je v nedeljo zvečer, 8. aprila 2018, okoli 21.17 na Polici pri Naklem, pri rdeči luči na semaforju za pešce nenadoma stekel pred gasilsko vozilo, ki je bilo na nujni interventni vožnji, in čez cesto.

Domnevnega kršitelja - gre za odraslo osebo - so prometni policisti izsledili v sredo, 11. aprila, in proti njemu vodijo prekrškovni postopek. Objavljamo tudi video.

Iz posnetka je razvidno, da pri opisanem ravnanju pešca ne gre za njegovo napako, ampak namerno dejanje in izzivanje usode!

Moški je namreč na eni strani ceste najprej nekaj časa čakal na gasilsko vozilo, ki se mu je približevalo s sireno in modrimi lučmi, potem pa nenadoma stekel pred vozilo in čez cesto. Gasilsko vozilo je imelo v svoji smeri vožnje zeleno luč na semaforju, pešec pa rdečo in bi se moral ustaviti že zaradi tega. Še bolj zastrašujoče pa je, da je bil v trenutkih pred svojim nevarnim in nenadnim dejanjem na temnem delu v počepu skrit za prometno signalizacijo.

izsek naklo Hudi nesreči se je kršitelj izognil le za las, pa še to zgolj po zaslugi hitre reakcije in močnega zaviranja voznika gasilskega vozila.


Situacijo je voznik gasilskega vozila obvladal, saj je pešca k sreči pravočasno opazil in se pred njim ustavil. Samo zato je lahko preprečil nesrečo. Zgroženi voznik je o dogodku policistom povedal: "Peljali smo se proti križišču. V daljavi sem opazil temno senco in nekaj skritega za prometnim znakom. Zato sem stopnjo pazljivosti še povečal in še dobro, da sem jo, saj je pešec nekaj metrov pred našim prihodom na križišče nenadoma stekel na cesto in mimo nas. Z močnim zaviranjem sem preprečil nesrečo. Zgrožen sem. Nisem pričakoval take objestnosti. Česa takega še nisem doživel."

Do dogodka so kritični vsi vpleteni. Tudi policisti ocenjujemo, da gre za nezaslišano, izredno neodgovorno ter nespoštljivo obnašanje: "Kdor ne spoštuje voznikov na nujni vožnji, naj jih vsaj ne ovira pri nudenju pomoči drugim!"

Zelo kritičen je bil tudi vodja gasilske operative Andraž Šifrer, ki je o dogodku povedal: "Praktično dnevno smo napoteni na zelo stresne dogodke, ki vsakemu posredovalcu pustijo nek grob pečat. Pazimo, da ne peljemo prehitro in da tudi sami ne povzročimo nesreče ali ogrožanja. Potem pa nas preseneti še tak dogodek in nesprejemljivo ravnanje osebe. To je vredno vsakega obsojanja. Želimo si, da do tovrstnih dogodkov v prihodnje nebi več prihajalo."

Pešec je s svojim dejanjem dobesedno izzival hudo nesrečo. Na vozišču se je namerno pojavil nenadoma in nepričakovano, čez cesto pa je stekel pri rdeči luči za pešce in pred gasilskim vozilom na nujni vožnji. Ko je opravil svoj "izziv", se je po zbranih podatkih skupaj s še eno osebo, ki ga je čakala na nasprotni strani ceste, zelo ignorantsko smejal in se veselil.

Policisti in reševalne službe (brez nujne medicinske pomoči) na Gorenjskem so lani opravili več kot 2.500 nujnih voženj, kjer so se do prihoda na mesto dogodka praviloma uporabljali posebni svetlobni znaki vozil s prednostjo. Gorenjski policisti smo opravili približno 1.000 takih voženj, kranjski poklicni gasilci pa okoli 500.

V vseh primerih nujnih voženj je šlo za situacije, kjer je bilo ogroženo življenje, zdravje ali premoženje večje vrednosti, za požare in huda kazniva dejanja ali za situacije, kjer je grozila nevarnost. Policisti, gasilci in reševalci smo namreč tisti, ki želimo čim hitreje in varno priti na kraj dogodka z enim samim namenom, in ta je, da lahko nekomu pomagamo. V nekaterih primerih štejejo sekunde!

Vozniki med vsako nujno vožnjo obravnavajo mnogo informacij, ki jih dobivajo od napotitvenih služb (reševalcev ali policistov na telefonskih številkah 112 in 113), iz okolice, prometa, predvidevati morajo ravnanja udeležencev itd. Vse to je treba sproti vrednotiti in se med vožnjo tudi že pripravljati na intervencijo, saj ni vedno povsem jasno, kaj in kako zahtevna situacija jih čaka na kraju.

Zato je že sam prihod na kraj, ki je sicer šele prva stvar v postopku intervencije, vedno zelo odgovorno in razmeroma stresno početje, vendar ga ti vozniki zaradi varnosti drugih znajo obvladati do te mere, da se svojimi dejanji v največji možni meri poskušajo izogniti povzročanju še večjih nevarnosti. In prav zato pri takšnih dogodkih ni in ne sme biti nobenega prostora za motnje in še dodaten stres, kakršnega je s svojo objestnostjo povzročil pešec v tem primeru.

Policisti in gasilci se za varno vožnjo z vozili s prednostjo dodatno usposabljamo in izpopolnjujemo. Zato so kljub visokemu številu interventnih voženj prometne nesreče vozil s prednostjo zelo redke. Kranjski poklicni gasilci lani niso bili udeleženi v prometnih nesrečah na nujnih vožnjah, gorenjski policisti pa v dveh manjših. V enem primeru je bilo poškodovano samo policijsko vozilo, ki se je drugemu vozilu umikalo na pločnik, v drugem primeru pa sta policijsko in drugo vozilo trčili z vzvratnimi ogledali.

Vsaka nujna vožnja je zelo zahtevna in zahteva posebno zbranost, izkušnje in veliko predvidevanja. Zato si želimo, da bi vsi udeleženci razumeli in upoštevali, da modra luč pomeni nekaj nujnega in neodložljivega. Vsak udeleženec mora takim vozilom omogočiti neovirano vožnjo mimo!

Posebni svetlobni in zvočni znaki na vozilu s prednostjo so:

  • najmanj dve posebni opozorilni svetilki, ki oddajata svetlobo modre barve (v nadaljnjem besedilu: modra svetilka). Ne glede na to se sme za zagotavljanje prednosti na vozilih policije brez policijskih oznak izjemoma uporabljati samo ena modra svetilka. Ta svetlobni znak se sme na teh vozilih uporabiti tudi za opozarjanje na nesrečo, zgostitev prometa ali druge okoliščine, ki predstavljajo nevarnost za udeležence cestnega prometa;
  • zvočni znak spreminjajoče se frekvence (sirena).

video  (wmv)