Sporočila za javnost

 Kako ravnati, če ste uslužbenec banke, pošte, menjalnice ali trgovine ali če samo čakate v vrsti?

Bil sem v banki, ko se je zgodilo.


Katera pravila morajo upoštevati zaposleni za izplačilnimi pulti?risba roparja v banki

  • Storilca ne izzivajte z odprtimi blagajnami, predali ali gotovino na delovni mizi.
  • Gotovine ne štejte pred strankami ali ob koncu delovnega časa pri odprtih vratih.
  • Po koncu obratovalnega časa nikomur ne odpirajte vrat.
  • Ob prihodu v službo se, še preden odklenete vrata, vedno prepričajte, ali vas morda opazujejo.
  • Tisti, ki ob odhodu iz službe prenašajo gotovino, naj to počnejo skrajno previdno in naj ne hodijo vsak dan po isti poti in ob istem času. 

Kaj naj stori zaposleni za plačilnim pultom, če pride do ropa?

  • Takoj sprožite alarm, ki je vezan na policijo ali intervencijski center varnostnega podjetja.
  • Takoj sprožite optične naprave (kamere), če te niso stalno vključene.
  • Takoj sprožite pnevmatske pregrade (zapore), če so vgrajene v pultu.
  • Če sprožitev alarma in kamere ni mogoča takoj in neopazno, ne tvegajte.
  • Ostanite mirni in storilca ne izzivajte z nepotrebnimi gibi ali dejanji.
  • Ne odzovite se pretirano pogumno in nepremišljeno. Vaše življenje je vredno več kot gotovina, ki vam je zaupana.
  • Ne kričite, ker lahko s tem ogrozite še koga v prostoru.
  • Pozorno spremljajte roparjeve odzive in upoštevajte, da ga je morda bolj strah kot vas.
  • Med napadom ga pozorno poslušajte, na njegove ukaze pa gotovino izročajte obotavljivo in počasi.
  • Poskušajte si zapomniti čim več roparjevih značilnosti (postavo, starost, obleko, besede, naglas, narečje in druge podrobnosti).
  • Po napadu opazujte, kam in kako je pobegnil (peš, registrska številka, barva, tip vozila ...).

Povezane vsebine

Osebna varnost