Avtošola Policijske akademije je v začetku maja 2007 organizirala dvodnevni trening varne vožnje za 54 policistov motoristov, ki bodo varovali državne meje s Hrvaško. Za varovanje državne meje uporabljajo lahka enduro motorna kolesa znamke BMW modela F 650 GS Dakar, ki so civilne izvedbe, opremljena z UKV radijsko postajo.

Ker so omenjena motorna kolesa namenjena varovanju t. i. zelene meje - nabavljena so bila iz programa Phare, se bodo z njimi vozili predvsem po terenu in neurejenih poteh. Temu primerne so tudi pnevmatike in policistova oprema, ki se razlikuje od opreme policista motorista prometnika, ki ga največkrat vidimo na naših cestah.

Razlika je že pri čeladi, ki je tudi enduro. Izdelana je ročno iz izbranega kompozita z velikim deležem karbona, kar zagotavlja najvišje zaščitne standarde. Notranjost čelade je pralna in obdelana s postopkom Sanitized. Policist nima zaščitnega kombinezona, pač pa delovni komplet uniforme. Pod njim ima oblečen t. i. zaščitni jopič z integriranimi ščitniki za zaščito hrbtenice, ramen, nadlakti, podlakti in prsi, poleg tega pa še ščitnike za kolena in goleni.

Na teoretičnem delu usposabljanja v učilnici avtošole so se udeleženci seznanili z naslednjimi vsebinami:

Tehnične lastnosti in posebnosti vozišč ter motornih koles:

  • značilnosti vozišč (ravnina, vzpon, padec, zavoj, prečni nagib),
  • stanje vozišč (suho, mokro, poledenelo, spolzko),
  • značilnosti motornih koles,
  • lastnosti pnevmatik (prijem na različne podlage, obraba, zmožnosti).

Fizikalne zakonitosti vožnje motornih koles v običajnih in posebnih razmerah:

  • delovanje sil na vozilo med vožnjo,
  • voznikov reakcijski čas,
  • pot zaviranja in ustavljanja,
  • navodila in pogoji za varno vožnjo,
  • priprava motornega kolesa,
  • priprava voznika.

Na praktičnem delu usposabljanja, ki je potekalo na poligonu avtošole, so udeleženci pod vodstvom inštruktorjev varne vožnje Braneta Legana, Sama Repa in Rafaela Pečjaka z motornim kolesom vadili:

  • speljevanje,
  • vožnjo v zavoj,
  • vožnjo z zavoji (slalom),
  • zaviranje na suhi in mokri cesti,
  • izogibanje oviri v ravnini in zavoju (brez zaviranja in z zaviranjem na suhi in mokri cesti),
  • ukrepe ob zanašanju (reševanje pri manjši in večji hitrosti).

Drugi dan usposabljanja so se policisti in inštruktorji odpeljali še na vadbeni poligon za terensko vožnjo v vadbenem centru v Gotenici, kjer so opravili še zahtevnejši trening enduro vožnje.


motorist01

Oprema policista motorista za varovanje državne meje


motorist02

Usposabljanje na poligonu


motorist03

Inštruktorjevi napotki


motorist04

Na vadbenem poligonu za terensko vožnjo v Gotenici


motorist05

motorist06