Med 9. in 16. marcem po vsej Sloveniji potekajo aktivnosti za večjo rabo varnostnega pasu. Akcija je usklajena tudi z evropsko akcijo Seatbelt in bo istočasno potekala v več evropskih državah. Policisti bomo v tem času preverjali, ali ste med vožnjo pripeti.

01-VarnostniPas

Glavni cilj akcije je povečati uporabo varnostnega pasu tako pri voznikih kot ostalih sopotnikih in zmanjšati število mrtvih in hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah. Varnostni pas je namreč še vedno najpomembnejša varnostna naprava v vozilu, s katero lahko v veliko primerih preprečimo najhujše posledice. Strokovnjaki so namreč ugotovili, da bi bilo med vozniki in potniki v avtomobilih 40 % manj žrtev, če bi vsi uporabljali varnostne pasove.

Pri prometnih  nesrečah, ki se zgodijo pri velikih hitrostih, nam varnostni pas lahko reši življenje. Pri prometnih nesrečah, ki se zgodijo pri manjših hitrostih, na primer pri mestni vožnji, pa lahko varnostni pas predvsem prepreči nepotrebne poškodbe, ki pa so lahko tudi pri nizkih hitrostih zelo hude (npr. udarec z glavo v vetrobransko steklo, udarec volana v predel prsnega koša itd.).

Zato bomo policisti v tem času poostreno preverjali, ali ste med vožnjo pripeti. Preverjali bom uporabo varnostnih pasov pri voznikih in sopotnikih na sprednjih in zadnjih sedežih ter pravilno uporabo zadrževalnih sistemov v vseh vrstah motornih vozil (osebnih avtomobilih, tovornih in kombiniranih vozilih, avtobusih). Poleg nadzora bomo policisti opozarjali tudi na pravilno uporabo varnostnega pasu in zadrževalnih sistemov kot tudi na pravilno nastavitev naslonjala za glavo.

 

Da se pripnemo in nastavimo vzglavnik, je potrebnih samo nekaj sekund. Če se ne pripnemo, ogrožamo svojo lastno varnost in varnost potnikov, zlasti na zadnjih sedežih. Vendar biti pripet samo po sebi še ne pomeni optimalne varnosti, še posebej, če varnostni pas pripnemo površno.

Ob tem opozarjamo, da je izjemnega pomena tudi pravilna raba varnostnega pasu:

  • zgornji del varnostnega pasu mora teči čez sredino rame, ne sme biti preblizu vratu in ne sme zdrsniti z rame;
  • spodnji del pasu mora potekati prek bokov in ne prek trebuha;
  • zaponka pasu mora biti dobro zapeta;
  • pas ne sme biti zvit;
  • pas se mora prilegati telesu, kar preverite s hitrim potegom pasu od telesa – ob tem mora med telesom in varnostnim pasom nastati zgolj nekaj centimetrov razmaka. Večji kot je razmak, večja je pot, ki jo bo telo prepotovalo ob morebitnem zaviranju, preden ga bo zaustavil varnostni pas.

Zelo pomembno je, da imajo voznik in vsi potniki pravilno nastavljen vzglavnik za glavo, in sicer tako, da je zgornji rob poravnan z višino glave in je razdalja med naslonjalom in glavo čim manjša.

Preden spelje, voznik vedno preveri, ali so vsi potniki pripeti z varnostnimi pasovi, saj je njihova varnost tudi njegova odgovornost.

 
Več nasvetov za varno uporabo varnostnih pasov in zadrževalnih sistemov

Preberite tudi: