Policisti Policijske uprave Maribor so 13. marca 2010 sodelovali na vzgojno-prometni prireditvi Red je vedno pas pripet. Prireditev, namenjeno večji varnosti v cestnem prometu, je policijska uprava organizirala skupaj z občinskim svetom za preventivo in vzgojo v cestnem prometu ter Direkcijo RS za ceste.

Policija je za obiskovalce mariborskega nakupovalnega središča Europark pripravila simulator vožnje z motornim kolesom, da so lahko preizkusili svoje sposobnosti obvladovanja motornega kolesa. Simulator vožnje natančno prikaže realne situacije, s katerimi se vozniki dnevno srečujejo v cestnem prometu.

Na simulatorju je obiskovalce vodil, odgovarjal na njihova vprašanja in jim pomagal vodja izmene Postaje prometne policije Maribor Davorin Vrabl. Vodja policijskega okoliša Policijske postaje Maribor II Iztok Švarc pa je obiskovalcem pomagal z nasveti in odgovarjal na njihova vprašanja v zvezi z varnostjo v cestnem prometu.

IMG 2559

Obiskovalci prireditve so si lahko ogledali tudi demonstracijske naprave Sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu DRSC, s pomočjo katerih so se lahko poučili o pravilnem pripenjanju z varnostnim pasom. Posebno pozornost so organizatorji namenili ustrezni uporabi otroških varnostnih sedežev. Starši so si lahko namreč na demonstracijskem miniavtomobilu ogledali, kako pravilno namestiti otroški sedež in otroka v njem, da bo za njegovo varnost med vožnjo kar najbolje poskrbljeno.

S posebnimi tehtnicami so prikazali sile, ki delujejo na človeka ob trku. Posledice trka lahko ublažimo le s pravilno uporabo varnostnega pasu in z vgrajenimi varnostnimi mehi (t. i. air bagi). Tehtnice so prikazovale sile, ki delujejo pri trku s hitrostjo 30, 50 in 90 km/h, kar so običajne hitrosti, s katerimi vozimo v naseljih oz. zunaj naselij.

Uporaba varnostnih pasov je eden od elementov t. i. zlatega trikotnika prometne varnosti (hitrost, alkohol, varnostni pas), saj bistveno prispeva k zmanjšanju posledic ob morebitnem trku. Uporaba pasov med vozniki in potniki na sprednjih sedežih v vozilu se je v zadnjih 15 letih bistveno izboljšala, slabše pa je stanje med potniki na zadnjih sedežih in pri uporabi otroških varnostnih sedežev, čeprav so se možnosti za njihovo uporabo že precej izpopolnile.