Na nivojskih prehodih ceste preko železniške proge veljajo posebna prometna pravila, ki bi jih moral poznati in upoštevati vsak udeleženec v prometu.
Žal pa se na železniških tirih nesreče še vedno dogajajo. Zato vsako leto po vsej državi poteka preventivna akcija, s katero želimo izboljšati prometno varnost in zmanjšati število nesreč, ki jim vse prevečkrat botruje nepremišljeno ali celo objestno ravnanje voznikov.
Pri akciji, katere nosilka je Javna agencija RS za varnost prometa,sodeluje tudi Policija, skupaj s Slovenskimi železnicami in drugimi institucijami. Policisti v tem času poostrimo nadzor na nivojskih prehodih cest preko železniških prog ter opozarjamo udeležence v cestnem prometu na dodatno previdnost in spoštovanje predpisov.
Vozila, ki se premikajo po tirih, imajo v cestnem prometu prednost pred ostalimi vozili!
Zavedati se je treba, da je zavorna pot vlaka dolga. V cestnem križišču se lahko izsiljevanje prednosti konča brez hujših posledic, na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo pa je to prej izjema, saj se vlak, ki trči v vozilo, velikokrat ustavi šele po več sto metrih.
Pri nesrečah na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo policisti ugotavljamo, da so prisotni različni dejavniki, ki prispevajo k nepremišljenemu ali objestnemu ravnanju voznikov, od megle, slabega vremena, sončne bleščavosti, ki zmanjšujejo preglednost.
Nevarno je tudi preveč "rutinsko" prehajanje tirov (predvsem) lokalnih prebivalcev. Posebej nevarni so prehodi brez zapornic ali brez svetlobnih znakov ob zmanjšani vidljivosti. Voznikom zato svetujemo, naj ob zmanjšani vidljivosti ali preglednosti ob zaustavitvi vozila odprejo okna. Če bližajočega vlaka ne vidijo, ga lahko vsaj slišijo!
Žalostno je, da se neumnosti dogajajo tudi na prehodih, ki so pravilno zavarovani s svetlobnimi signali, s polzapornicami ali celo z zapornicami. V takšnem primeru ni za ravnanje voznikov nobenega opravičila, posebej, če kljub prepovedi zapeljejo čez tire. Zapornice ali polzapornice fizično preprečujejo možnost, da bi vozilo zapeljalo na železniške tire, vseh voznikovih neumnosti pa ne morejo preprečiti, zato prihaja do nesreč z najhujšimi posledicami. Največkrat vozniki polzapornice obvozijo, pri spuščajočih zapornicah pa pritisnejo na plin in zapeljejo pod njimi, speljujejo pri dvigajočih se ali že dvignjenih zapornicah, ko svetlobna prometna signalizacija prehod še vedno prepoveduje, ipd.
Prometna pravila, ki veljajo na nivojskih prehodih ceste čez železniško progo
Voznik, ki tega ne stori, je kaznovan z globo 500 evrov in 5 kazenskih točk, drug udeleženec cestnega prometa pa z globo 200 evrov.
|
Srečno!