Potem ko je bila decembra lani podpisana pogodba o dobavi novega policijskega helikopterja, namensko opremljenega za varovanje južne schengenske meje, je slovenska policija danes, 19. 10. 2007, policijski helikopter tipa Eurocopter EC135 P2+ tudi slovesno prevzela.

PredajaKljuca

Ključe novega helikopterja je vodji Letalske policijske enote na Brniku Vojku Robniku na pristajalni ploščadi pred hangarjem enote na Brniku simbolično izročil direktor Uprave uniformirane policije na Generalni policijski upravi (UUP GPU) Danijel Žibret.

Robnik

Po besedah Vojka Robnika je novi helikopter "velika pridobitev tako za LPE kot za slovensko policijo", ki "zaokrožuje celoto policijske zračne flote". Dejal je še, da bo lahko slovenska policija s helikopterji učinkovito opravljala vse naloge na področju varovanja prihodnje zunanje oz. schengenske meje. Direktor UUP GPU Danijel Žibret pa je ob izročanju ključa izrazil svoje zadovoljstvo zaradi nove pridobitve, s katero se zaključuje opremljanje slovenske policije za učinkovito varovanje državne meje, in policistom LPE zaželel učinkovito in varno uporabo novega zračnega plovila.

HelikopterUdelezenci

Slovenska država za opravljanje nadzora državne meje potrebuje najmanj dva sodobno opremljena izvidniško patruljna helikopterja, ki bosta lahko opravljala nadzor tako podnevi kot ponoči. Prvi t. i. schengenski helikopter je Letalska policijska enota dobila julija 2004 (znamke Agusta A109E), drugega, znamke Eurocopter EC 135 P2+, pa 20. septembra 2007. Policija ima tako šest helikopterjev, ki so nepogrešljivi tudi pri večjih nezgodah, naravnih katastrofah, pri iskanju pogrešanih ipd.

Letalska policijska enota, ki letos praznuje 40-let  svojega delovanja, nudi varno, kvalitetno in učinkovito podporo iz zraka enotam slovenske policije pri varovanju življenja in premoženja ljudi ter pomaga pri delu tudi drugim ministrstvom in službam na območju Republike Slovenije. V LPE je trenutno zaposlenih 20 pilotov (od tega ena pilotka). Štiri posadke sodelujejo pri vsakodnevnem opravljanju helikopterske nujne medicinske pomoči, tri pa pri gorskem reševanju. Poleg pilotov je v enoti zaposlenih tudi 9 tehnikov-letalcev, ki skrbijo za brezhibno delovanje helikopterjev in opreme.

helik 2 10 MedLetom

Eurocopter EC135 P2+

Novi helikopter je opremljen s sodobno tehnologijo, že pred prevzemom novega zračnega plovila pa so se piloti in letalsko-tehnično osebje LPE usposabljali za letenje z njim in njegovo vzdrževanje.

Stroški zanj in za usposabljanje pilotov so znašali 8,88 milijona evrov, financirali so se iz sredstev EU - schengenskega vira.

Eurocopter 2

Letalsko tehnične lastnosti

Izdelan je bil v tovarni Eurocopter v Nemčiji in sodi v razred lahkih dvomotornih helikopterjev (ima dva motorja znamke Pratt&Whitney PW206B2; vsak 734 KM). Motorja poganjata togi štirikraki glavni rotor in repni rotor tipa fenestron, trup je pretežno sestavljen iz kompozitnih materialov, ima sodoben in pregleden kokpit, ki posadki omogoča odličen nadzor nad dogajanjem. Posadka helikopterja šteje 2 pilota in 6 potnikov, masa praznega helikopterja 1920 kg, največja vzletna masa 2910 kg, največja hitrost letenja 287 km/h, največja višina letenja 6100 m, pri največji masi pa 3300 m. Količina goriva je 568 kg in trajanje leta 3 ure.

Eurocopter 3

Katere so lastnosti, ki ta helikopter ločijo od drugih?

Ima t. i. glass kokpit (sodoben kokpit, pri katerem so večfunkcijski monitorji prevzeli vlogo številnih klasičnih letalskih inštrumentov); NVG (Night vision goggles - helikopter je popolnoma prilagojen za uporabo očal za gledanje ponoči), ima SX-16 Night Sun (iskalno luč z visoko močjo), kamero + FLIR (kamero z veliko povečavo in infrardečim zaznavalom, ki omogoča opazovanje na večje razdalje ter opazovanje na podlagi razlikovanja temperaturnega sevanja podnevi in ponoči), downlink (brezžično povezavo za prenos slike iz zraka (preko antene) v bazo na tleh), zvočnike (megafon za nagovarjanje množic iz zraka).

Notranjost kokpit

Na novinarski konferenci, ki je sledila slovesnosti, so direktor Uprave uniformirane policije GPU Danijel Žibret, vodja LPE Vojko Robnik, pomočnik direktorja UUP GPU Marko Gašperlin in Drago Menegalija iz Sektorja za odnose z javnostmi zbranim novinarjem predstavili tehnične značilnosti novega helikopterja in obenem podali kar nekaj informacij o tem, kako sta ministrstvo in policija pripravljena na vstop v schengensko območje.

tiskovka

Na novinarski konferenci je Danijel Žibret povedal, da je policija v okviru priprav na schengen pravočasno pripravila organizacijske rešitve, s katerimi se bo učinkovito soočila z novo situacijo. V Sloveniji se na primer že od leta 2002, ko je bila ustanovljena Specializirana enota za nadzor državne meje, na območju celotne države izvajajo naloge, ki spadajo v t. i. izravnalne ukrepe, namenjene predvsem v preprečevanje čezmejne kriminalitete in ilegalnih migracij. Policija je v teh petih letih pridobila izjemno koristne izkušnje, ki jih danes že prenaša na prvoustanovljeno Policijsko postajo za izravnalne ukrepe Murska Sobota. Ob vstopu Slovenije v schengenski prostor bodo takšne policijske enote ustanovljene na območju šestih policijskih uprav, predvsem v notranjosti države. Po Žibretovih besedah je učinkovito izvajanje nalog na državni meji tudi v interesu varnosti celotnega območja Slovenije, saj se z ukrepi na zunanji meji preprečujejo ilegalne migracije in - kar je še posebej pomembno - čezmejna kriminaliteta, ki ni omejena na ožje območje ob državni meji. Nazadnje pa je še poudaril, da se v policiji zavedamo, da je projekt vstopa v schengen le del naših obveznosti, ki jih imamo do naših državljanov. V zvezi s tem nadaljujemo z razvojem posameznih metod in taktik dela, z manjšanjem administrativnega dela v policijskih enotah, usposabljanjem policistov za raznovrstna področja policijskega dela, večanjem vloge vodij policijskih okolišev, razvijanjem uporabe tehničnih sredstev (npr. avtomatizacija nadzora cestnega prometa, posodobitev avtoparka policijskih enot v notranjosti), "vse to zato, da bomo državljanom še naprej zagotavljali varnostne usluge na visoki ravni".

Več o pripravljenosti na vstop v schengen 

helik 10

Foto: Dean Božnik