Že diši po pomladi! Visoke temperature in prvi nekoliko močnejši sončni žarki vabijo motoriste na naše ceste. Najbolj neučakani so svoje jeklene konjičke že pognali iz garaž, ostali pa bodo prav tako kmalu sedli na motor. A razmere na cesti še zdaleč niso idealne. Da bi bila vožnja z motorjem varna, zato nikar ne preskočite priprav! Objavljamo številne koristne napotke, namenjene voznikom enoslednih motornih vozil.
Asfalt je še hladen, na vozišču pa veliko udarnih jam in peska od zimskega posipa
Na začetku motoristične sezone je asfaltna površina še vedno hladna in ne omogoča optimalne oprijemljivosti pnevmatik, zaradi zime pa je lahko na vozišču veliko udarnih jam in peska od zimskega posipa. Poleg tega se morajo motoristi zavedati, da njihove sposobnosti obvladovanja motornega kolesa najverjetneje še vedno niso na ravni tistih iz prejšnjega leta. Zato se na prvo vožnjo ustrezno pripravite.
Nikar ne preskočite priprav, začnite počasi
- Pred vožnjo preverite zračni tlak v pnevmatikah in jih v prvih kilometrih vožnje primerno ogrejte.
- Pri vožnji dosledno uporabljajte zaščitno motoristično čelado. Pravilno si jo zapnite. Čist vizir vam omogoča potrebno vidljivost.
- Ne pozabite na oblačila s ščitniki.
- Motorno kolo je ozko, zato vas pri večji hitrosti drugi prometni udeleženci hitro lahko spregledajo. Naj bo vaša hitrost primerna okoliščinam, da vas bodo drugi pravočasno opazili, pa tudi vi njih.
- Poskrbite tudi, da boste čim bolj vidni. Na motornem kolesu imejte podnevi vedno prižgane zasenčene žaromete. Nosite zaščitna oblačila s čim več odsevniki (nalepkami, trakovi) in čelado svetle barve. Nosite tudi odsevni brezrokavnik.
- Pri vožnji skozi levi ovinek se odmaknite od ločilne črte na sredini vozišča, sicer bo vaša glava brzela tudi meter globoko po smernem vozišču za nasprotni promet.
- Hitrost in način vožnje motornih koles še posebej prilagodite v prvih minutah deževja.
- Če vaše motorno kolo nima zavornega sistema ABS, v dežju ali na spolzkem vozišču ne zavirajte na talnih označbah.
- Izogibajte se asfaltnim površinam, na katerih je posut pesek, razlito olje ali podobno (predvsem v ovinku).
- Reakcijski čas v idealnih pogojih je 0,6 - 0,8 sekunde, v cestnem prometu v povprečju 1 sekundo, pri nezbranem ali utrujenem vozniku pa že 2 sekundi ali več.
- Zavorna pot do ustavitve je pri hitrosti 100 km/h 40 metrov. Pot ustavljanja je seštevek reakcijske in zavorne poti.
- Ne vozite, če ste uživali alkohol, mamila, psihoaktivna zdravila ali ste utrujeni. Sicer to lahko hitro postane vaša zadnja vožnja.
- Vsem voznikom enoslednih motornih vozil svetujemo, naj bodo predvsem izjemno previdni, hitrost svoje vožnje pa naj prilagodijo razmeram na cesti! Nižja hitrost daje več možnosti, da se pravočasno izognete nevarnim situacijam.
Vozniki, pazite na motoriste
Voznike drugih motornih vozil, ki motoristov po dolgi zimi še niso vajeni, pa pozivamo, naj vozijo previdno. Motoristi so namreč zaradi ozke silhuete pogosto slabše vidni. Pri premiku vozila naj se zato dobro prepričajo, da imajo prosto pot, predvsem pa naj bodo spoštljivi do vseh prometnih udeležencev, ki sodijo v kategorije šibkejših ter ranljivejših.
Lani med motoristi kar 27 smrtnih žrtev, umrlo tudi 5 mopedistov
Lani je bila prometna varnost slabša od preteklih let, tudi med vozniki in potniki enoslednih motornih vozil, ki sodijo med najšibkejše prometne udeležence. Lani je na naših cestah življenje izgubilo 27 (16)* motoristov, en (2) potnik na motornem kolesu in pet (4) mopedistov. Hudo se je poškodovalo 131 motoristov in 50 mopedistov. Med najpogostješe vzroke prometnih nesreč še vedno sodi neprilagojena hitrost.
* V oklepajih so podatki za leto 2020.
Povezane vsebine
Več preventivnih nasvetov policije za varno motoristično sezono