V zvezi z dogodkom, ki se je konec oktobra zgodil v Novem mestu in v katerem je življenje izgubil 48-letni občan, je zaključen strokovni nadzor nad delom Policijske uprave Novo mesto. Izsledke nadzora sta v izjavi za javnost danes, 14. novembra 2025, predstavila vodja nadzora Danijel Lorbek iz vodstva Generalne policijske uprave in Uroš Lepoša, vodja Službe generalnega direktorja policije.

Uroš Lepoša, vodja Službe generalnega direktorja policije, in vodja nadzora Danijel Lorbek iz vodstva Generalne policijske uprave
Kot je povedal Lorbek, je generalni direktor policije z namenom preveritve vseh okoliščin tragičnega dogodka v Novem mestu 26. oktobra 2025 odredil strokovni nadzor nad delom Policijske uprave Novo mesto. Nadzor, ki so ga tako kot v vseh podobnih tovrstnih primerih opravili pooblaščeni uslužbenci Generalne policijske uprave, je bil opravljen med 29. oktobrom in 7. novembrom 2025. Usmerjen je bil predvsem v preveritev postopanja policistov pri obravnavi dogodkov, ki so se zgodili v noči na 25. oktober 2025, in v izvajanje nalog PU Novo mesto na področjih organizacijskih zadev, kriminalitete, javnega reda in policijskih pooblastil.
Z nadzorom je bilo ugotovljeno, da se PU Novo mesto pri svojem delu že dlje časa sooča z zahtevnimi in specifičnimi varnostnimi izzivi, povezanimi z delom na varnostno obremenjenih območjih. Za večjo učinkovitost na policijski upravi usmerjeno že nekaj časa delujeta tudi dve delovni skupini (delovna skupina za delo na varnostno obremenjenih območjih in delovna skupina za preprečevanje ter preiskovanje premoženjske kriminalitete), v delo katerih so vključeni tudi predstavniki drugih organizacijskih enot policije in državnih organov.
Nadzorniki so podrobno preverili postopke policistov pred konkretnim gostinskim lokalom v noči na 25. oktober 2025 in ugotovili, da so policisti tam intervenirali trikrat.
Najprej so bili 24. oktobra ob 22.55 obveščeni o mladoletnici, ki je bila zaradi zaužitja alkohola odpeljana v bolnišnico. Kršitev v tem primeru niso ugotovili (alkoholno pijačo, ki jo je prinesla s seboj, je spila izven lokala), na kraj je prišel tudi oče mladoletnice.
Kmalu zatem, ob 23.45, so policisti opravili nadzor v lokalu. Opravili so pogovor z organizatorjem in varnostniki ter zaključili, da kršitev ni bilo. Nadzorniki so pri preverjanju ustreznosti naknadno ugotovili, da dva od varnostnikov nimata ustrezne licence za varovanje prireditev v gostinskih lokalih.
Drugič so intervenirali zaradi pretepa pred lokalom ob 00.42, ko je do patrulje, ki je takrat v bližini obravnavala prometni prekršek, pritekla oseba in prijavila pretep. Storilca so policisti prijeli, ko je želel zapustiti kraj dejanja. Ugotovili so, da sta oba oškodovanca dobila lažje telesne poškodbe, eden od njiju, mladoletnik, je bil z reševalnim vozilom odpeljan v bolnišnico. V zadevi je policist oškodovanca napotil na podajo predloga za pregon, česar nista želela, zato se je odločil, da bo zadevo obravnaval kot prekršek, čeprav bi v tem primeru moral počakati na potek roka 180 dni za podajo morebitnega naknadnega predloga za pregon. V primeru mladoletnega oškodovanca pa bi moral začeti pregon kaznivega dejanja po uradni dolžnosti. Šele 27. oktobra so kriminalisti prevzeli obravnavo kaznivega dejanja ter ga na podlagi dodatno zbranih dokazil iz lahke telesne poškodbe prekvalificirali v kaznivo dejanje nasilništva.
Tretjič pa so intervenirali ob 2.33, potem ko jim je varnostna služba prijavila, da je v pretepu pred lokalom na tleh obležala ena oseba. V preiskavo primera so se nemudoma vključili kriminalisti, medtem ko so bile aktivnosti policistov intenzivno usmerjene v iskanje storilca kaznivega dejanja. Storilca so prijeli še istega dne in ga privedli k dežurnemu preiskovalnemu sodniku, ki je zanj odredil pripor.
Tudi po ugotovitvah nadzornikov gre pri opisanih intervencijah za tri ločene dogodke, ki med sabo niso bili povezani.
Na podlagi pregledanih dokumentov, izvedenih postopkov in opravljenih razgovorov so nadzorniki ugotovili posamezne odklone pri doslednem upoštevanju internih usmeritev, pravil in postopkov. Čeprav so policisti naloge izvajali skladno s svojimi pristojnostmi, so ugotovitve pokazale potrebo po dodatnem izpopolnjevanju na posameznih področjih dela ter po večjem usmerjanju in koordinaciji s strani vodij. Del ugotovljenih pomanjkljivosti je bil odpravljen že med samim izvajanjem nadzora.

Uroš Lepoša, vodja Službe generalnega direktorja policije, je predstavil temeljite ugotovitve strokovnega nadzora, ki ga je odredil generalni direktor policije z namenom, da preveri vse okoliščine zahtevnega in tragičnega dogodka v Novem mestu. Nadzorniki so pri svojem delu zaznali posamezne pomanjkljivosti pri doslednem upoštevanju internih pravil, postopkov in usmeritev. Z ugotovitvami je bil seznanjen generalni direktor policije, ki je poročilo v celoti sprejel in podprl predlagane ukrepe za odpravo pomanjkljivosti.
Generalni direktor policije je o rezultatih nadzora seznanil direktorja Policijske uprave Novo mesto. Direktor Policijske uprave Novo mesto je po seznanitvi predlagal, da svoje delo v policiji nadaljuje na drugem delovnem mestu, kar je generalni direktor sprejel. Ta odločitev omogoča stabilno nadaljevanje dela uprave in izvedbo vseh potrebnih izboljšav.
Nadzor je pokazal, da policisti naloge opravljajo v zahtevnih okoliščinah in skladno s svojimi pristojnostmi, vendar hkrati tudi, da so na določenih področjih potrebne dodatne izboljšave. Z namenom zagotavljanja najvišjih standardov dela je bilo naloženih več ukrepov, ki bodo prispevali k večji strokovnosti, večji doslednosti in boljšemu nadzoru oziroma pomoči policistom na terenu.
Prvi sklop ukrepov se nanaša na dosledno spoštovanje pravil in internih usmeritev, predvsem pri obravnavi kaznivih dejanj, izvajanju pooblastil in obveznem snemanju policijskih postopkov. Policisti bodo na te primere posebej opozorjeni, da bodo lahko svoje delo v prihodnje opravljali še bolj dosledno in v skladu z vsemi strokovnimi standardi. V ta namen bodo izvedena dodatna usposabljanja ter spremljanje dela.
Drugi sklop ukrepov je usmerjen v izboljšanje organizacijskega vodenja, načrtovanja in dokumentiranja dela ter v zagotavljanje ustrezne opremljenosti in razporeditve policistov. S tem želimo policistom zagotoviti ustrezne pogoje za varno in učinkovito delo.
Tretji sklop ukrepov pa krepi sodelovanje in pretok informacij med policisti na terenu, OKC in vodstvom, kar je ključno za pravočasen in usklajen odziv pri najzahtevnejših nalogah.
Del ugotovljenih pomanjkljivosti je bil odpravljen že med samim nadzorom, preostali ukrepi pa bodo izvedeni v določenih rokih. Služba generalnega direktorja bo izvajanje spremljala.
"Zavedamo se, da je takšen dogodek za javnost, pa tudi za naše zaposlene, občutljiv in zahteven. Zato želimo jasno sporočiti: Policija bo vedno ravnala odgovorno, pregledno in v skladu z zakonodajo. Sprejeti ukrepi so usmerjeni v to, da še dodatno okrepimo standarde svojega dela, varnost ljudi ter zaupanje, ki nam ga javnost izkazuje. Od vodij v policiji se pričakuje, da vodijo z zgledom ter da so policistom na terenu stalna strokovna opora. Njihova naloga je ustvarjati pogoje za varno, dosledno in strokovno izvajanje nalog ter zagotavljati jasno usmerjanje, podporo in nadzor," je poudaril Lepoša.
Sprememba na vodstvenem mestu je bila potrebna, ker so ugotovitve pokazale, da bi moralo biti usmerjanje in koordiniranje dela bolj učinkovito.
Policija bo tudi v prihodnje vztrajala pri visokih standardih vodenja, odgovornosti in strokovnosti – v dobro zaposlenih in v korist varnosti ljudi.