Sorodne objave

 

Še vedno so živi spomini na najhujšo prometno nesrečo, ki se je ob izvajanju prevoza otrok zgodila leta 1998 na hitri cesti mimo naselja Naklo. V njej je življenje izgubilo pet mladih smučarskih skakalcev.

Prav tako se še vedno spominjamo prometne nesreče, ki se je zgodila leta 1999 na Celjskem, ko so v trčenju avtobusa z vlakom na prehodu ceste čez železnico umrli štirje otroci. Na tujem se je ena izmed najhujših zgodila leta 2004 na Finskem, ko je v trčenju med avtobusom polnim otrok in vlačilcem umrlo 22 otrok.

Zakonodaja, ki opredeljuje pogoje za izvajanje organiziranih prevozov otrok je zato zaostrena in usmerjena predvsem v zagotavljanje njihove večje varnosti. Izvajalec takšnega prevoza mora izpolnjevati dodatne, zahtevnejše pogoje glede vozila in voznika, ki takšen prevoz opravlja. Navedeno ureja Zakon o varnosti cestnega prometa, veliko podrobnejše pa Pravilnik o pogojih, ki jih morajo izpolnjevati vozila in vozniki vozil, s katerimi se prevažajo skupine otrok (Ur.list RS št. 110/2004).

Januar in februar sta meseca, ki sta značilna po številnih organiziranih prevozih otrok. Rednim dnevnim prevozom otrok v šolo in nazaj, se pridružijo tudi številni šolski izleti. Velik del organiziranih prevozov otrok, se v tem mesecu opravi tudi z vozili smučarskih in skakalnih klubov.

Izvajanje nadzora nad tovrstnimi prevozi je vsakodnevna naloga policistov. Zaradi vsega prej omenjenega pa bomo v januarju in februarju tovrstni nadzor še dodatno poostrili. Poudarek bo na preverjanju zakonskih pogojev za opravljanje tovrstnih prevozov vezanih na vozilo, njegovo opremo ter na voznike, ki takšne prevoze opravljajo. Preverjali bomo vse oblike organiziranih prevozov otrok (redni dnevni prevozi, šolski izleti, vozila smučarskih in skakalnih klubov in podobno). V nadzor bomo poleg rednih policijskih patrulj, ki bodo uporabljale tudi merilnike hitrosti, vključili tudi vozila z vgrajenimi vidonadzornimi sistemi Provida.

Otroci so še vedno prepogosto žrtve prometnih nesreč. V letu 2005 so bili udeleženi v 823 (1.060) prometnih nesrečah. V njih je 9 (6) otrok umrlo, 43 (71) jih je bilo hudo in 508 (673) lahko telesno poškodovanih. S predstavljenimi aktivnostmi zato želimo zagotoviti največjo možno varnost predvsem našim najšibkejšim udeležencem v prometu - otrokom, posredno pa tudi vsem ostalim, ki se tako ali drugače pojavijo v prometu. (Podatki v oklepajih se nanašajo na leto 2004)