Na poligonu Policijske akademije v Tacnu so se danes, 19. maja 2011, na osmem letnem preizkusu v spretnostni vožnji z motornimi kolesi pomerili policisti motoristi iz vse Slovenije.


Motoristi - video 


Namen letnega preizkusa, ki ga organizira Policijska akademija v sodelovanju s policijskimi upravami in Generalno policijsko upravo, je preveriti usposobljenost policistov motoristov v spretnostni vožnji z motornimi kolesi. Delo policistov motoristov je namreč izjemno zahtevno, saj morajo poleg policijskih nalog obvladati tudi vožnjo z motorjem. Policisti motoristi delajo tudi v vseh razmerah, v vročini, mrazu in dežju. Ko opravljajo svoje naloge na motorju in npr. med vožnjo odkrivajo kršitelje, morajo biti izjemno pozorni še na ostale udeležence in dogajanja v cestnem prometu. Takšno delo zahteva dobro izurjenost, strokovnost, predvidevanje in včasih tudi nekaj iznajdljivosti.


IMG 0960


Med otvoritvijo je tekmovalce pozdravil tudi direktor Policijske akademije Anton Vozelj, ki je policistom motoristom zaželel dobre rezultate in varno motoristično sezono.


IMG 8117


Ob zaključku tekmovanja pa sta namestnik generalnega direktorja policije Matjaž Šinkovec in vodja preizkusa Andrej Ošlak najboljšim podelila priznanja, medalje in pokale. Slovesno podelitev pa so s svojim nastopom popestrile tudi mažoretke iz Mažoretnega in Twirling kluba Kranj.


IMG 1040


Policisti motoristi morajo biti sicer ves čas odlično pripravljeni, zato trenirajo celo leto in se usposabljajo na posameznih poligonih v okviru svojih policijskih uprav, pri čemer jim pomagajo tudi inštruktorji varne vožnje. Letni preizkus pa je test njihovih zmogljivosti, sposobnosti in znanja. Na letošnjem preizkusu se je pomerilo 59 policistov motoristov iz cele Slovenije.


IMG 3544

Vodja preizkusa Andrej Ošlak


"Takšna usposabljanja so za policiste nujna. Za varno delo policistov na motornih kolesih je poleg obvladovanja motorja nujna tudi dobra psihofizična pripravljenost, predvsem pa tudi previdnost, še posebej v začetku motoristične sezone," je dejal vodja usposabljanja iz Centra za izpopolnjevanje in usposabljanje v Policijski akademiji Andrej Ošlak. "Izkušnje sicer prinesejo bogato znanje, vendar se je treba pred vsako sezono posebej pripraviti. Tudi letošnji preizkus je potekal gladko, na srečo brez padcev in drugih večjih težav. Policisti so na poligonu ponovno pokazali izjemno usposobljenost in odlično obvladovanje motornega kolesa. Seveda pa morajo za takšno znanje in veščine garati vse leto," je še dodal Ošlak.


IMG 1067

Slovenske policistke motoristke

 

IMG_1095 Darko Mikša iz Postaje prometne policije Celje je policist motorist že 12 let. V tem času je imel veliko takšnih in drugačnih izkušenj, v začetku svoje kariere policista motorista pa je doživel tudi padec z motorjem, ko je zaradi spleta okoliščin in spolzkih tal izgubil oblast nad motorjem, pri padcu pa si je zlomil ključnico. Vseeno ga slaba izkušnja ni prestrašila, kot pravi je zaradi tega danes kvečjemu še bolj previden voznik. Letnega preizkusa se je letos udeležil že petič. "Takšni preizkusi so zelo pomembni. To je zanimiva izkušnja in dober test naše usposobljenosti, hkrati pa tudi odlična priložnost za druženje med policisti motoristi iz vse Slovenije."

 

Ljubljanski prometnik Sandi Sheikha, lanski in letošnji prvak v kategoriji Honda, je policist motorist osem let. Kot je dejal, je delo policistov motoristov izjemno zahtevno, še posebej ko so na nujni vožnji. "Kot motorist si slabše viden, hitrost pri nujni vožnji je visoka, vozniki pa velikokrat (tudi nehote, ker niso dovolj pozorni) izsilijo prednost, zato lahko hitro pride do nesreče. Takšni preizkusi so zato nadvse dobrodošli, saj z njimi dvigujemo svojo strokovnost in psihofizično usposobljenost." IMG_1087

 

IMG_1281 Anja Petrošanec, policistka motoristka iz Policijske postaje Ljubljana Center, je ena od petih policistk motoristk, ki jih imamo v Sloveniji. "Ljudje so pogosto presenečeni, ko snamem čelado, saj navadno ne pričakujejo ženske. Prav zaradi tega je včasih kakšen postopek veliko lažji, saj je takšno presenečenje navadno pozitivno. Zgodi pa se tudi, da je izkušnja negativna." Kot pravi, je pri svojem delu pozorna predvsem na prekrškarje med vozniki enoslednih motornih vozil. Čeprav policijske naloge opravlja zelo dosledno, pa poudarja, da prekrškarjev ne "lovi", saj je nesmiselno zaradi manjše kršitve ogrožati tako svojo varnost kot tudi varnost drugih udeležencev v prometu.

 

Borut Drevenšek prihaja iz Postaje prometne policije Koper. Za delo policista motorista se je odločil pred petimi leti, do takrat pa je delal kot splošni policist. Tudi v prostem času vozi motorno kolo in sčasoma se je pojavila želja, da bi na motorju opravljal tudi policijske naloge. Lani je doživel prometno nesrečo, ko mu je na nujni vožnji voznica osebnega avtomobila izsilila prednost. V nesreči se je hudo poškodoval, saj si je pretrgal ramenske vezi, utrpel hude odrgnine, zlomov pa na srečo ni bilo. Kljub slabi izkušnji se je vrnil na motor. "Prometna nesreča me je pretresla, vendar hkrati tudi okrepila mojo željo, da bi pomagal drugim in da bi pokazal, da smo slovenski policisti motoristi iz pravega testa!" IMG_1090


IMG 1180


"Dobrega motorista poleg spoštovanja cestnoprometnih predpisov odlikujeta tudi previdnost in vožnja v skladu z motoristično etiko. Naši policisti motoristi s svojo usposobljenostjo in spoštljivostjo do drugih udeležencev v cestnem prometu postavljajo pravi zgled tudi ostalim motoristom, hkrati pa v skladu z najbolj primarno nalogo policije, tj. skrbeti za varnost ljudi, sodelujejo tudi na številnih preventivnih aktivnostih, ki jih pripravljamo za motoriste in druge druge voznike, kjer jim poskušajo prenesti vse svoje znanje in izkušnje, da bi bila motoristična sezona prijetna pa tudi varna," je še dodal Ošlak.


IMG 1139


Slovenska policija ima sicer 250 aktivnih policistov motoristov in 108 cestnih motornih koles. Lani so bili policisti motoristi udeleženi v 5 prometnih nesrečah, kar je glede na skupno prevoženih 700.000 kilometrov v enem letu zanemarljiva številka. V treh od teh nesreč so bili policisti motoristi udeleženci, dve pa so povzročili sami, in sicer je eni botrovala neprilagojena hitrost, drugi pa nujna vožnja. Na srečo pa med slovenskimi policisti motoristi v zadnjih letih ni bilo smrtnih žrtev. Nazadnje se je smrtna prometna nesreča z udeležbo policista motorista zgodila leta 1998.


IMG 1057

 

REZULTATI PREIZKUSA
 

Razvrstitev ekipno - Honda

1. Postaja prometne policije Ljubljana
2. Postaja prometne policije Murska Sobota
3. Postaja prometne policije Koper
4. Policijska postaja Kočevje
5. Postaja prometne policije Nova Gorica
6. Postaja prometne policije Slovenj Gradec
7. Postaja prometne policije Maribor
8. Specializirana enota za nadzor prometa
9. Postaja prometne policije Celje
10. Postaja prometne policije Krško
11. Postaja prometne policije Novo mesto
Razvrstitev ekipno - BMW

1. Postaja prometne policije Ljubljana
2. Specializirana enota za nadzor prometa
3. Postaja prometne policije Celje
4. Postaja prometne policije Maribor
5. Postaja prometne policije Kranj
6. Postaja prometne policije Koper
7. 17. bataljon vojaške policije
8. Postaja prometne policije Novo mesto

 

Razvrstitev posamezno - Honda

1. Sandi Sheikha, Postaja prometne policije Ljubljana
2. Blaž Tomažič, Postaja prometne policije Slovenj Gradec
3. Aljaž Čuš, Postaja prometne policije Ljubljana
4. Borut Drevenšek, Postaja prometne policije Koper
5. Bojan Rojko, Postaja prometne policije Murska Sobota

Razvrstitev posamezno - BMW

1. Tine Prevec, Postaja prometne policije Ljubljana
2. Zoran Vidas, Postaja prometne policije Ljubljana
3. Simon Kastelic, Postaja prometne policije Koper
4. Robert Krofl, Postaja prometne policije Celje
5. Rok Mihelčič, Specializirana enota za nadzor prometa