V Policijski akademiji v Tacnu smo danes, 25. maja 2010, štiri motoriste povabili na trening varne vožnje. Izžrebali smo jih med obiskovalci prireditve Motorsport Salon, ki so med 19. in 21. marcem na razstavnem prostoru policije pravilno izpolnili vprašalnike.

IMG 4747

 

Motoriste je v Policijski akademiji sprejel inštruktor varne vožnje z motornimi kolesi Samo Rep. Najprej jim je v krajšem teoretičnem delu predstavil pravila varne vožnje z motornim kolesom, jih podučil, kako prepoznati, preprečevati in reševati posamezne težave v prometu. Opozoril jih je tudi na pomembne dejavnike varnosti za voznike enoslednih motornih vozil, kot so ustrezno psihofizično stanje in pravilna uporaba zaščitne opreme.

IMG 4938

 

Po končanem predavanju so se motoristi podali na poligon. Pred začetkom vaj na poligonu jih je pozdravil tudi vodja Oddelka za cestni promet Sektorja uniformirane policije v Policijski upravi Ljubljana Primož Kadunc, ki je motoriste opozoril na strpno in previdno vožnjo ob upoštevanju cestnoprometnih predpisov in jim zaželel varno motoristično sezono. Kot je dejal, je ''najpogostejši vzrok prometnih nesreč, v katerih so udeleženi vozniki enoslednih motornih vozil, še vedno hitrost.''

IMG 4782

 


Na poligonu je inštruktor motoriste najprej opozoril na najbolj pogoste napake pri speljevanju, ustavljanju in drži telesa na motornem kolesu ter jim pokazal, kako se jim izogniti. Posebno pozornost je namenil pravilno usmerjenemu pogledu in vse prevečkrat pozabljeni pravilni drži rok in nog. ''Danes sem se na primer, kljub dolgoletnim motorističnim izkušnjam zavedel, da je drža mojih nog na tačkah pogosto nepravilna. Na prvi pogled gre za malenkost, pri vožnji pa je lahko takšna napačna drža zelo nevarna, '' je dejal Rok Stanič, eden izmed izžrebanih motoristov.

IMG 4610

 

Motoristi so nato pod budnim očesom inštruktorja na poligonu med stožci poskusili prav tiste elemente varne vožnje, na katere jih je inštruktor Samo Rep v teoretičnem delu posebej opozoril. To so zavoji, slalom med stožci, pravilen pogled, pravočasno predvidevanje in uporaba različnih stilov vožnje. Kot je dejal, ''sta med vožnjo najpomembnejši dve stvari – pogled in predvidevanje. Hkrati za motorista veljajo enaka cestnoprometna pravila kot za ostale voznike. Vožnjo je zato treba vedno prilagoditi tako cestnoprometnim pravilom, kot tudi razmeram na cesti!''

IMG 4540

Motoristi so pozorno poslušali nasvete inštruktorja.

 

Inštruktor Samo Rep se je dotaknil tudi izjemno pomembnih elementov za voznike enoslednih motornih vozil, kot so zaviranje v nevarnosti ter zaviranje in izogibanje nenadni in nepričakovani oviri.

IMG 4815

''Organizacija današnjega treninga varne vožnje v Policijski akademiji je presegla vsa pričakovanja,'' je bil navdušen eden od izžrebanih motoristov Franci Šimenc.

Franci Šimenc, ki je motorist že 30 let, je dejal: ''Takšen trening varne vožnje mi pomeni preizkus lastnih sposobnosti in realnih situacij. Inštruktor nam je odlično podal teoretično snov, tudi na poligonu smo spoznali precej zanimivih in koristnih stvari. Organizacija današnjega treninga je presegla vsa pričakovanja!''

IMG 5007

24-letni Matej Perger, najmlajši med udeleženci današnjega treninga varne vožnje.


Najmlajši med današnjimi kandidati je bil 24-letni Matej Perger, ki je motorist šele drugo sezono. ''Takoj, ko sem opravil izpit za motorno kolo, sem se želel udeležiti treninga varne vožnje, vendar so takšni treningi precej dragi. Tako sem na Motorsport Salonu izpolnil vprašalnik policije in upal, da bom izžreban. No, pa je ratalo!'' O hitrosti in adrenalinu pa je dejal, da bi v Sloveniji vsekakor potrebovali prostor, kjer bi lahko motoristi ''izživeli'' občutek visoke hitrosti. Tako jim tega ne bi bilo treba početi v prometu.

IMG 4715

Rok Stanič (levo) in Andrej Gnidovec

 

IMG 4761

Trening varne vožnje sta budno spremljala tudi vodja Oddelka za cestni promet v Policijski upravi Ljubljana Primož Kadunc in policist motorist iz Postaje prometne policije Ljubljana Tine Prevec.


Andrej Gnidovec je motorist 3 leta, treninga varne vožnje pa se je udeležil prvič. ''Trening je bil zelo koristen, pa tudi naporen. Prvo, kar sem spoznal je, da pravzaprav nič ne znam, '' je dejal v šali.

IMG 4883


Rok Stanič je mopedist že od malih nog. ''T. i. težke motorje pa vozim približno 10 let. Udeležil sem se že številnih delavnic in treningov varne vožnje. Prednost današnjega treninga je, da smo tu samo štirje, zato se lahko inštruktor vsakemu posebej posveti in opozori na že najmanjše napake.'' Dejal je še, da bi morali najti način, kako mlajše motoriste privabiti na podobne dogodke in jih ''vzgajati'' v previdne in odgovorne voznike.

IMG 4652


Po intenzivnem treningu na poligonu so se motoristi skupaj z inštruktorjem podali še na relacijsko vožnjo. Ob zaključku so se strinjali, da je bil trening varne vožnje v Policijski akademiji odličen in poučen in da bi moralo biti takih dogodkov še več. Tudi v policiji smo zadovoljni, da je bil odziv povabljenih motoristov pozitiven. Upamo, da je bil trening varne vožnje zanje koristna izkušnja in da smo tako prispevali svoj delež k njihovi varni udeležbi v cestnem prometu.

 

Tako štirim motoristom, ki so se udeležili treninga varne vožnje s policijskim inštruktorjem varne vožnje motornega kolesa, kot tudi ostalim voznikom enoslednih motornih vozil želimo varno in srečno vožnjo! Upoštevajte cestnoprometne predpise, bodite strpni in previdni, da bo vožnja z motornim kolesom zares užitek!

 

Nasveti za večjo varnost motoristov