Osrednja preventivna prireditev za motoriste na Koroškem je pod geslom Motor + razum = varnost potekala 19. aprila 2015 na poligonu Šole vožnje Relax v Otiškem vrhu pri Dravogradu.

Dogodek so organizirali Policijska postaja Ravne na Koroškem, Policijska postaja Dravograd, Postaja prometne policije Celje, Društvo motoristov Relax, Šola vožnje Relax, Center varne vožnje AMZS Vransko, Blue knights Slovenija I, sveta za preventivo in vzgojo v cestnem prometu iz Dravograda in Raven na Koroškem ter Združenje šoferjev in avtomehanikov.

DSC06466.zm

Program se je po uvodnem nagovoru Miroslava Črešnika, pomočnika komandirja na PP Ravne na Koroškem, nadaljeval s pozdravnimi besedami gostitelja Branka Kremzerja, direktorja Relax Transa, in izvršnega direktorja Boštjana Ureka, ki je predstavil pot do vozniškega dovoljenja za motoriste. Učitelja iz Šole vožnje Relax Marko Pintarič in Tomaž Miglič pa sta predstavila program praktičnega dela na poligonu. Aktivnosti policije v motoristični sezoni in stanje prometne varnosti je povzel pomočnik komandirja PPP Celje Jadran Žerjal.

Varno vožnjo med stožci na poligonu sta prikazala policista inštruktorja iz PPP Celje Robert Oto in Blaž Tomažič. Celjski policisti prometniki so varno vožnjo prikazali v sklopu preventivnih aktivnosti policije, ki jih izvajamo pod skupnim naslovom Policijska izkušnja kot nasvet.

DSC06528.zm

Motoristi izkušnje nabirajo s prevoženimi kilometri, vse več pa se jih odloči za udeležbo na programih varne vožnje za motoriste. Inštruktor varne vožnje AMZS Vransko Brane Legan jim je predstavil osnovne veščine, ki jih mora motorist obvladati, in elemente varne vožnje, kot so zaviranje v sili, umikanje oviri, pogled med vožnjo, zaviranje z ABS. Predstavil je tudi vožnjo s t. i. trial motorjem.

Organizatorji so v letošnji program vključili dve novosti, in sicer predstavitev zaščitne opreme - zračne blazine za motoriste. Janez Cvelf je ob tem tudi praktično pokazal, kako se aktivira blazina, ki je vgrajena v motoristična zaščitna oblačila. Druga novost je bila meritev zračnega tlaka pnevmatik. Za prikaz reševanja ponesrečenega motorista sta poskrbela reševalca iz Reševalnega centra Koroške, ki sta udeležencem pokazala, kako je treba ponesrečenemu motoristu pravilno nuditi prvo pomoč in kako mu sneti čelado. Poleg nagrad organizatorja so obiskovalci prireditve prejeli preventivno gradivo, ki ga je zagotovil Svet za ta preventivo in vzgojo v cestnem prometu občin Ravne na Koroškem in Dravograd. Predstavniki sveta so poleg policistov, pri katerih so lahko udeleženci opravili preizkus alkoholiziranosti, svoje dejavnosti prikazali na informacijskih točkah.

DSC06465.zm

 Vprašalnike s štirimi vprašanji, ki jih je pripravil inštruktor Brane Legan, je izpolnilo 127 udeležencev. Le 13 anketirancev je odgovorilo napačno (da motorist v primeru, ko se pred njim pojavi nenadna ovira, pogled usmeri v oviro), trije so odgovorili, da naj pogled usmeri v vzvratno ogledalo, vsi ostali pa so pravilno odgovorili, da mora motorist v tem primeru svoj pogled usmeriti v smer reševanja. Še več nepravilnih odgovorov je bilo pri vprašanju, kako mora zavirati motorist v sili z motorjem, ki ima vgrajen ABS, saj je nanj kar 42 udeležencev odgovorilo napačno. Pravilen odgovor se glasi, da naj voznik v tem primeru čim prej in čim močneje pritisne na obe zavori hkrati. Na vprašanje, ali so bili že udeleženi v prometni nesreči kot motoristi, je 110 udeležencev odgovorilo, da ne. Vsi pa so se odločili, da se bodo v prihodnosti udeležili dodatnega usposabljanja za motoriste. Kar 22 motoristov je že bilo udeleženih v prometni nesreči in vsi so se odločili, da se udeležijo varne vožnje. Le pet udeležencev, ki niso bili udeleženi v prometni nesreči, je odgovorilo, da varne vožnje ne potrebujejo. Rezultati ankete so še pokazali, da je bilo največ udeležencev starih med 50 in 60 let, sledila je skupina starih med 40 in 50 let, nato pa skupina udeležencev, starih 30 in 40 let. Ostale starostne skupine so bile zastopane v manjšem številu. 93 % udeležencev je prireditev ocenilo kot odlično. Na vprašanje, kaj so pogrešali, je en udeleženec odgovoril, da bi si želel videti tudi prikaz pobiranja motornega kolesa, kar bomo upoštevali pri prihodnjih predstavitvah.

Prireditev Motor + razum = varnost smo tako izpeljali že osmo leto. Pokazala je, da je za izboljšanje varnosti motoristov nujno sodelovanje vseh, ki se ukvarjamo s prometno varnostjo, in da mora pri vožnji z motorjem prevladati razum. Z blagoslovom motorjev in motoristov se je prireditev v lepem, sončnem vremenu tudi zaključila.