Z letom 2024 se na Dunajski cesti v Ljubljani začenjajo obsežnejša gradbena dela, ki bodo vplivala tudi na promet na širšem območju glavnega mesta, tako v samem centru kot na vpadnicah.
Voznikom zato svetujemo, naj se od doma odpravijo pravočasno, saj bodo zaradi daljših zastojev za pot v prestolnico odslej potrebovali več časa, oziroma naj – če je le mogoče – uporabljajo javna prevozna sredstva, še zlasti ob jutranjih in popoldanskih prometnih konicah. Obenem vse udeležence pozivamo k strpnosti, previdnosti in uvidevnosti ter spoštovanju prometnih pravil in upoštevanju navodil oziroma znakov policistov, ki bodo v tem času usmerjali promet v najbolj obremenjenih križiščih.
V času prenove glavne železniške in avtobusne postaje bo promet v Ljubljani še močneje obremenjen
Zaradi prenove avtobusne in železniške postaje bo potrebna dolgotrajna (delna ali popolna) zapora Dunajske ceste. Prav tako bodo dela potekala na Vilharjevi cesti, trenutno je zaradi obnove delno zaprta tudi Linhartova cesta. V nadaljevanju bodo dela potekala tudi na Šmartinski cesti pri Orto baru, zaradi obnove tamkajšnjega podvoza pod železniško progo. Dela naj bi potekala dve leti, tako da pričakujemo povečane obremenitve prometa v mestu Ljubljana, vsaj za to obdobje.
Vlaki bodo vozili po spremenjenih voznih redih
Spremenjeni bodo tudi vozni redi in poti vlakov, predvsem bo na progah Ljubljana–Jesenice in obratno ter Ljubljana–Kamnik Graben in obratno manjši del vlakov, predvsem izven konic, vozil do začasnega novega postajališča Ljubljana Šiška, od koder bo organiziran avtobusni prevoz.
Prometni zastoji se bodo pojavljali tudi na tistih cestah, kjer jih do zdaj ni bilo
Najbolj bo na prometne razmere vplivala nadgradnja omrežja na območju železniške postaje Ljubljana, in sicer najprej na nadvozu nad Dunajsko cesto. Zaradi del bo ta cesta zaprta, bodisi delno bodisi popolnoma, zaradi česar se pričakujejo prometni zastoji tako na Dunajski cesti kot na širšem območju Ljubljane.
Pričakujemo tudi, da bodo vozniki iskali druge, "bolj prevozne" poti, zato se bodo zastoji pojavili tudi tam, kjer jih do sedaj v tolikšni meri ni bilo.
Priporočamo uporabo javnih prevoznih sredstev. Če to ni mogoče, voznikom svetujemo, naj se na pot odpravijo pravočasno
Vsem voznikom svetujemo, naj v navedenem obdobju za prihod v Ljubljano v čim večji meri uporabljajo javna prevozna sredstva. Če to ni mogoče, naj se na pot odpravijo vsaj dovolj zgodaj, saj lahko pričakujejo, da bodo od januarja dalje za pot v mesto potrebovali več časa kot do sedaj.
Vse, tako prebivalce v Ljubljani kot udeležence v prometu in druge uporabnike prostora, prosimo za strpnost, potrpežljivost in razumevanje, saj se po končanih delih pričakuje, da bo mesto Ljubljana hitreje dostopno in bo to ugodno vplivalo predvsem na železniški in avtobusni promet v Ljubljani.
Kako bo potekala obnova Dunajske ceste?
Obnova in zapora Dunajske ceste bo potekala v naslednjih fazah:
- od 4. do 7. januarja 2024: popolna zapora Dunajske ceste,
- od 8. januarja do 21. februarja 2024: popolna zapora obeh hodnikov za pešce in en pas vozišča (pešci in kolesarji na vozišču, vozni pasovi 2 + 2),
- od 22. februarja do 30. marca 2024: popolna zapora obeh hodnikov za pešce, odprejo se vozni pasovi (pešci in kolesarji na vozišču, vozni pasovi 3 + 3),
- od 1. aprila do 26. junija 2024 ostane samo še delna zapora hodnikov za pešce,
- od 27. junija 2024 naprej se vse skupaj ponovi zaradi izvedbe del na severni strani.
Na predvidenih obvoznih cestah bo promet najverjetneje močno zgoščen le ob običajnih konicah
Zaradi navedenih del pričakujemo povečan promet na območju mesta Ljubljana, tako v samem centru mesta kot tudi na vpadnicah v mesto, saj se bo promet, ki je do sedaj potekal po Dunajski cesti, predvidoma preusmeril na ostale vpadnice. Predviden obvoz bo potekal po Tivolski, Celovški in Drenikovi cesti nazaj na Dunajsko cesto. Najverjetneje pa se bodo vozniki preusmerili tudi na Trg OF, mimo Kolodvora, na Masarykovo in Šmartinsko cesto.
- V prvi fazi, od 4. do 7. januarja 2024, ko bo vzpostavljena popolna zapora Dunajske ceste, pričakujemo povečan promet na predvidenih obvozih. Glede na zgolj tri delovne dneve v tem tednu in koriščenje letnih dopustov ne pričakujemo bistveno povečane gostote prometa.
- Od 8. januarja 2024 naprej, ko bosta po Dunajski cesti odprta dva pasova v vsako smer, pa pričakujemo, da bodo udeleženci v prometu, večinoma uporabljali utečene poti v mesto. Tako da predvidevamo le povečanje prometa v času običajnih (jutranjih in popoldanskih) prometnih konic.
Za urejanje in zagotavljanje večje pretočnosti prometa bomo v tem času angažirali dodatne policiste
Policijska uprava Ljubljana sodeluje z različnimi službami Mestne občine Ljubljana (Oddelek za gospodarske dejavnosti in promet, Mestno redarstvo, Ljubljanska parkirišča in tržnice, Ljubljanski potniški promet idr.), s katerimi si izmenjujemo informacije in usklajujemo aktivnosti glede urejanja prometa v času obnove.
V pomoč pri urejanju prometa med načrtovano obnovo bodo poleg rednih patrulj napoteni dodatni policisti iz vseh mestnih policijskih enot, ki bodo ob prometnih konicah urejali promet v različnih križiščih. Glede na kadrovske zmožnosti poskušamo vsakodnevno zagotavljati večjo pretočnost prometa tako v mestu, na obvoznici in avtocesti kot tudi drugje na območju PU Ljubljana. Pri tem se najprej usmerjamo na lokacije, kjer so zastoji največji in kjer lahko s svojim posredovanjem dosežemo največji učinek.
V nekaterih križiščih bodo pomagali tudi mestni redarji
Predvidoma bodo policisti urejali promet v naslednjih križiščih: Bavarski dvor, Ajdovščina, Topniška–Šmartinska–Vilharjeva, Celovška–Ruska, Dunajska–Samova. Prav tako bodo posamezne enote dnevno spremljale prometne tokove in po potrebi prerazporejale policiste v druga križišča, če se bi izkazalo, da bi tako dosegli večjo pretočnost. Pri urejanju prometa bodo poleg policistov promet v križiščih urejali tudi mestni redarji Mestne občine Ljubljana, ki bodo predvidoma urejali promet v križišču Slovenske in Aškerčeve ceste.
Promet v Ljubljani je v zadnjih letih že sicer zelo povečan
Dodajamo, da se sama gostota prometa v Ljubljani tako kot tudi drugje v državi zadnjih nekaj letih povečuje. Tako se v času prometnih konic čedalje pogosteje srečujemo z izredno povečanim prometom v samem središču mesta, ki pogosto vodi v nekajurne zamude. Najpogosteje pride do takšnih zastojev v okolici cest, kjer potekajo gradbena dela, in v strogem centru mesta. Naj poudarimo, da zapore določenih cest ne vplivajo le na neposreden promet na tej cesti, temveč na širšo okolico, saj se s tem zmanjša pretočnost prometa tudi na vseh ostalih cestah.
Policisti žal ne moremo "pospešiti" prometa, lahko pa prispevamo k večji pretočnosti križišč
Večinoma tovrstnih dogodkov policisti že sami zaznajo in takoj pričnejo z urejanjem prometa za vzpostavljanje boljše pretočnosti prometa. Naj poudarimo, da v večini tovrstnih primerov policisti ne morejo "pospešiti" prometa, saj so takšni zastoji pogosto ravno posledica tega, da je povečan promet prav v vse smeri, ki vodijo z določene lokacije.
V primerih, ko križišča ne zmorejo več "požirati" prometa v vse smeri, se bolj obremenjena smer prometa zaustavi, pri čemer vozila, ki sicer v križišče zapeljejo pri zeleni luči, nato ob zamenjavi luči na semaforju ne morejo pravočasno sprazniti križišča. Posledično ne morejo skozi križišča niti tisti vozniki, ki prihajajo iz drugih smeri, čeprav je lahko pot v smeri njihove vožnje prosta. Tako vozniki še podaljšajo zastoje.
Policisti v takih primerih ne izklapljajo semaforjev, temveč v križišču zgolj nudijo asistenco semaforju, tako da ustavijo vozila, ki imajo sicer zeleno luč, vendar ob preklopu semaforja ne bi mogla pravočasno sprazniti križišča. Po izkušnjah sodeč prisotnost policistov v križiščih vpliva na upoštevanje pravil.
Voznikom svetujemo, naj dobro opazujejo promet, vozijo previdno in v križiščih upoštevajo znake, ki jih dajejo policisti
Vsekakor pa je potrebna velika previdnost voznikov v križiščih, kjer bodo promet urejali policisti. Zato voznike prosimo, naj spremljajo promet in dobro opazujejo ter ne vozijo "na pamet".
Znaki, ki jih dajejo policisti udeležencem v cestnem prometu, niso nekaj novega in se niso bistveno spreminjali že dlje časa. Je pa res, da se, predvsem pri fizičnem urejanju v križiščih, uporabljajo manj pogosto. Največ težav imajo udeleženci v prometu pri znakih, ki jih dajejo policisti s telesom ali s piščalko. Opažamo, da se vozniki pogosto zmedejo, ko promet ureja policist, in to kljub temu, da bi moral znake policista poznati vsak voznik. Zato vsem priporočamo, naj se poučijo o znakih in jih tudi upoštevajo.
Več o tem: Pravilnik o znakih, ki jih dajejo policisti in druge pooblaščene uradne osebe pri urejanju in nadziranju cestnega prometa s prilogo: Grafične podobe znakov, ki jih dajejo s položajem telesa in z rokami
Vse fotografije so simbolične.