Sorodne objave

 

Telefon in druge elektronske naprave so vse bolj nepogrešljiv del naših življenj. Če smo mobilnik ob njegovih začetkih uporabljali "le" za pogovor in pisanje sms sporočil, pa danes z njim, tudi kadar smo v prometu, počnemo še vrsto drugih aktivnosti – brskamo po spletu in družbenih omrežjih, beremo elektronsko pošto, fotografiramo in celo snemamo … Pri tem se (pre)malo zavedamo, kako nevarno je takšno početje med vožnjo, na kolesu in med hojo.

Ob koncu leta, ko je mobilni telefon tudi orodje za pošiljanje prazničnih želja in vtisov s praznovanj ter počitnic, je zato Avto-moto zveza Slovenije začela pobudo Ko vozim, ne vlogam, ki se ji pridružujemo tudi v policiji.

Skupaj želimo doseči, da bi si čim več ljudi med novoletnimi zaobljubami in cilji za 2020 zadalo tudi neuporabo ali vsaj varno uporabo mobilnega telefona med vožnjo. Na ta način lahko prav vsak prispeva k večji varnosti na naših cestah.

leskovar mobilni telefoni

Matjaž Leskovar: "Življenje je vredno več kot dve minuti klica ali posnetka!"

Po besedah Matjaža Leskovarja iz Sektorja prometne policije na Generalni policijski upravi smo policisti letos izdali že več kot 29 tisoč nalogov za plačilo glob v povezavi s kršitvijo prepovedi uporabe mobilnih naprav in opreme med vožnjo. "Zavedamo se, da se uporabi teh naprav danes ni več mogoče izogniti. A uporaba teh naprav med vožnjo je prepovedana z razlogom! Voznik ob sočasni uporabi teh naprav namreč ni dovolj osredotočen na vožnjo, kar lahko privede do hude nesreče. Naš poziv voznikom je, naj med vožnjo ne uporabljajo naprav in opreme, ki zmanjšujejo vidne in slušne sposobnosti voznika. Če že uporabljajo telefon, ga morajo za klic ali za snemanje uporabljati prostoročno. Policisti veliko nepravilnosti ugotavljamo tudi pri uporabi navigacijskih naprav, ko vozniki kar med vožnjo iščejo naslove. Življenje je vredno več kot dve minuti klica ali posnetka!" še opozarja Leskovar.

Z raziskavo dokazali, da je reakcijski čas med vožnjo ob uporabi telefona občutno daljši

"Po raziskavah ljudje mobilnim telefonom povprečno namenimo štiri ure dnevno, vse pogosteje pa je mobilnik ali katera od drugih elektronskih naprav naš 'sopotnik' v prometu – v vozilih, na kolesu in tudi med hojo. AMZS je že leta 2012 predstavil rezultate raziskave, izvedene v AMZS Centru varne vožnje na Vranskem, v kateri so bili ocenjeni reakcijski časi voznikov v dveh pogojih: med telefoniranjem in v kontrolni situaciji, običajni vožnji brez telefoniranja. Ugotovitev: reakcijski čas je med telefoniranjem občutno povečan in je približno dvakrat daljši kot v običajni vozni situaciji.

Nevarno je tudi pisanje sporočil – britanski Transport Research Laboratory je na primer ugotovil, da je reakcijski čas voznikov, ki med vožnjo pošiljajo sporočila, dvakrat daljši, kot je reakcijski čas voznikov, ki vozijo pod vplivom alkohola.

Poleg pogovora in pisanja sporočil pa mnogi mobilni telefon med vožnjo oziroma v prometu uporabljajo za brskanje po spletu in družbenih omrežjih, fotografiranje in celo snemanje. K temu trendu prispevajo vplivneži na družbenih omrežjih, ki kar med vožnjo objavljajo, kaj se jim dogaja. Njihovi sledilci jim vse prevečkrat nekritično sledijo in jih posnemajo," so zapisali pri AMZS.

V AMZS so v okviru kampanje Ko vozim, ne vlogam pripravili tudi štiri videe, ki si jih lahko prenesete s povezave: https://we.tl/t-7XIiLiwRdF

Več informacij in posnetkov izjav sodelujočih v kampanji je objavljenih v sporočilu za javnost: Pobuda AMZS: Ko vozim, ne vlogam!

Povezane vsebine

Že 2 sekundi sta dovolj, da povzročite prometno nesrečo

Kadar voziš, ne uporabljaj telefona!