Sorodne objave

 

V ponedeljek, 12. aprila 2021, se v osnovne šole vračajo vsi otroci, v srednje šole pa dijaki po modelu C. To pomeni, da bo promet zgoščen, na cestah pa veliko najbolj ranljivih – pešcev in kolesarjev, kar od voznika zahteva stalno pozornost in predvidevanje, še posebej ob šolskih poteh, v okolici vrtcev in šol. Zato policisti skupaj z Javno agencijo RS za varnost prometa pozivamo voznike motornih vozil k največji previdnosti, saj je za nastanek prometne nesreče dovolj že pogled na mobilni telefon.

AVP solska pot 1 1200x800

Foto: AVP

Poziv vsem udeležencem v prometu: upoštevajte omejitve hitrosti, vozite trezni, pripnite se!

V obdobju od 1. januarja do 3. aprila letos je po trenutno veljavnih začasnih podatkih v 2.918 prometnih nesrečah umrlo 15 udeležencev (lani v enakem obdobju v 3.805 prometnih nesrečah 16), 100 udeležencev (103 v letu 2020) je bilo hudo, 806 (1.209 v letu 2020) pa lažje telesno poškodovanih. Za največ, kar pet smrtnih žrtev je bila usodna neprilagojena hitrost.

Vse udeležence v prometu pozivamo, naj dosledno spoštujejo cestnoprometna pravila in razmere na cestah, v promet pa naj se vedno podajo trezni. Žal sta zaradi vožnje pod vplivom alkohola letos umrli že dve osebi. Vozniki naj poskrbijo, da bodo vsi potniki v vozilu pripeti, obvezna je uporaba zadrževalnih sistemov pri otrocih, in to na vsaki, tudi najkrajši poti! Posebej zaskrbljujoče je namreč, da smo policisti v prvih treh mesecih letošnjega leta odkrili 1.690 kršitev, povezanih z neuporabo zadrževalnih sistemov pri otrocih.

Letošnja statistika najbolj črna med pešci, v prometnih nesrečah jih je življenje izgubilo kar pet

Po trenutno veljavnih začasnih podatkih je letošnja statistika najbolj črna med pešci. V obdobju od 1. januarja do 3. aprila 2021 smo obravnavali 103 prometne nesreče z udeležbo pešcev; slednji so bili povzročitelji v le 8 primerih, kar je manj kot 8 odstotkov teh prometnih nesreč. Življenje je izgubilo pet pešcev (le eden od njih je bil povzročitelj), 20 je bilo hudo, 72 pa lažje telesno poškodovanih. V enakem obdobju lani je bilo 165 prometnih nesreč z udeležbo pešca, 2 sta umrla, 28 pešcev je bilo hudo, 127 pa lažje telesno poškodovanih. Pešci so najpogostejši, pa tudi najbolj ranljivi izmed vseh udeležencev v prometu.

Med kolesarji največ prometnih nesreč

Izmed vseh ranljivih skupin prometnih udeležencev je bilo v obdobju od 1. januarja do 3. aprila 2021 na slovenskih cestah največ, kar 157 prometnih nesreč z udeležbo kolesarja. En kolesar je umrl, 26 je bilo hudo, 99 pa lažje telesno poškodovanih. Skoraj dve tretjini prometnih nesreč (94 od 157) so povzročili kolesarji sami. V enakem obdobju lani je bilo zabeleženih 149 prometnih nesreč z udeležbo kolesarjev, 1 je umrl, 18 je bilo hudo, 110 pa lažje telesno poškodovanih.

Za varno udeležbo kolesarjev v prometu je nujno tehnično brezhibno opremljeno kolo, zaščitna čelada, ki je predpisana do dopolnjenega 18. leta, priporočljiva pa v vseh starostih, saj so lahko poškodbe glave usodne oz. s težkimi in dolgotrajnimi posledicami že pri manjših trkih.

Odrasli smo otrokom največji zgled tudi v prometu

Starši in skrbniki naj poskrbijo, da bodo otroci dobro vidni. Z odgovornim ravnanjem v prometu naj bodo prvi zgled, saj so dobre prometne izkušnje dragocena popotnica za varno prihodnost. Otroci spadajo med najbolj ranljive udeležence v prometu. Ker so manjši, so v prometu slabše vidni, sami pa težko predvidijo nevarne situacije. Vozila kasneje opazijo in ne zmorejo dobro presoditi njihove oddaljenosti ter hitrosti, prav tako težje določijo smer, iz katere prihaja zvok vozila. Njihovo ravnanje usmerjajo predvsem radovednost, čustva in dogajanje okoli njih, manj pa razum, zato morajo biti vozniki nanje vselej pozorni. Prepričani so, da jih voznik vidi, če oni vidijo vozilo, in mislijo, da se lahko ustavi tako hitro, kot se sami.

V obdobjih omejitvenih ukrepov za zajezitev epidemije je bilo na cestah manj prometa, zato je otroke nujno podučiti, da situacija na cestah v tednu vračanja v šole ni oziroma ne bo enaka, kot so je bili vajeni v zadnjem času. Prav tako je dobro z njimi obnoviti prometna pravila na poti do šole ali vrtca, kar lahko storimo že ta konec tedna.

Rumena rutka, odsevna telesa, varnostni pas in čelada

Ob tem opozarjamo tudi na nujnost nošenja rumenih rutic za otroke prvih in drugih razredov osnovne šole. Da bodo otroci še vidnejši in tako varnejši, je priporočljiva uporaba svetlejših oblačil in odsevnih teles. Izjemno pomembno je tudi pravilno in dosledno pripenjanje otrok v otroške varnostne sedeže, bodisi v motornih vozilih bodisi na kolesu, ter obvezna uporaba varnostne zaščitne čelade, ki jo morajo nositi otroci in mladostniki na poganjalcu, kolesu, skiroju ali rolkah do dopolnjenega 18. leta starosti.

Pravila so za našo varnost!

Naj za konec povzamemo najpomembnejše napotke. Vozniki, ki se bodo po omejitvenih ukrepih zaprtja države vračali na ceste, naj zagotovijo tehnično brezhibnost svojega motornega vozila. Dosledno naj spoštujejo cestnoprometne predpise, omejitve hitrosti, ustrezno varnostno razdaljo in razmere na cesti. Prav tako naj poskrbijo za pripenjanje vseh potnikov v vozilu z varnostnim pasom. Med vožnjo naj ne uporabljajo mobilnega telefona, vozijo naj pozorno, strpno in odgovorno do vseh udeležencev v prometu, trezni in zbrani.

Razmere na cestah so se v zadnjem času spreminjale iz skorajda poletnih v prave zimske. April pa prinaša še več spremenljivega vremena, kar lahko botruje slabšim voznim pogojem in pomembno vpliva na varnost cestnega prometa. Zato je pomembno, da vozniki vnaprej predvidijo dejavnike, ki povečujejo tveganje, in preverijo stanje na cestah, preden se odpravijo na pot.

Povezane vsebine

Nasveti policistov za varnejšo pot v šolo in domov

Vozniki, pazite na pešce!

Varno na kolo