Skoči do osrednje vsebine

Sorodne objave

 

Minulo nedeljo smo policisti skupaj z inšpektorjema Inšpektorata RS za infrastrukturo in nadzorniki Finančne uprave RS – mobilnega oddelka Ljubljana izvedli poostren nadzor avtobusov pri izvajanju prevozov potnikov v notranjem in mednarodnem prometu. 

Na območju Ljubljane, Kranja in Novega mesta so nadzorniki kontrolirali 49 avtobusov in nekaj tovornih vozil, ki so med udeležbo v prometu očitno predstavljala povečano tveganje za varnost. Med nadzorom avtobusov so bile ugotovljene številne kršitve.

Simbolična slika. Prometni policist v rumenem odsevnem jopiču ustavlja tovorni in avtobusni promet na avtocestnem počivališču.

Namen tovrstnih nadzorov je zagotoviti, da bi bili prevozi potnikov varni in izvedeni po vseh predpisih.

Kršitve voznikov avtobusov vplivajo na varnost potnikov in drugih udeležencev v cestnem prometu

Ugotovljeni so bili presežki delovnega časa oziroma nepravilno izvajanje pravil glede t. i. vožnje z več vozniki, kar vpliva na preobremenjenost in utrujenost voznikov ter poveča tveganje za nastanek hudih posledic v cestnem prometu.

Vozniki so pri svojem delu tudi nepravilno uporabljali tahograf. Tuji prevozniki pri mednarodnem linijskem prevozu potnikov niso imeli predpisanega dovoljenja in vozil. Z diagnostično opremo je bilo ugotovljeno, da na enem avtobusu ni deloval sistem za upravljanje izpustov (uporaba AdBlue).

Na avtobusih, ki so vozili na dolgih mednarodnih linijah, so policisti v prostoru za potnike odkrili večje količine raznovrstnega tovora, ki ni bil ustrezno zavarovan pred premikanjem, kar vpliva tudi na varnost potnikov. Prav tako avtobusi niso bili tehnično brezhibni, in sicer so imeli nekateri izrabljene pnevmatike, počena vetrobranska stekla, bili so brez predpisane opreme.

V okviru nadzora je bil kontroliran tudi voznik vozila do 3.500 kg največje dovoljene mase s pripetim lahkim priklopnikom. Predpisana največja dovoljena masa za vozilo s priklopnikom bi smela znašati 4.250 kg. Pri tem motornem vozilu s priklopnikom pa je stehtana skupna masa znašala kar 7.300 kg, pri čemer je bila močno preobremenjena druga os motornega vozila. Med prevozom blaga je bilo v vozilu tudi preveč potnikov, ki jim je bila onemogočena uporaba varnostnih pasov.

Tudi v novembrskem nadzoru pri kar šestih avtobusih odkrili nekatere kritične napake 

Med nadzorom novembra so nadzorniki na območju Celja šestim avtobusom odredili izredni tehnični pregled v pooblaščeni organizaciji za tehnične preglede. Tam so bile ugotovljene tudi t. i. kritične napake, ki predstavljajo veliko tveganje za varno udeležbo avtobusa v cestnem prometu.

Na enem izmed nadziranih avtobusov ni bilo zavornega učinka na zadnji pogonski osi, saj zavore niso delovale. Prav tako je imela pomožna zavora zgolj 20-odstotni zavorni učinek od predpisanih vsaj 50 odstotkov.

Na enem izmed nadziranih avtobusov so bile tri pnevmatike od šestih kritično izrabljene in neustrezne. Spet drugi avtobus je imel na armaturni plošči z lepilnim trakom prelepljen rdeči opozorilni znak za nedelujoči ABS zavorni sistem, ki na izrednem tehničnem pregledu ni deloval. Avtobus je imel zelo prerjavelo podvozje, prav tako so bili na enem izmed avtobusov nameščeni nehomologirani sedeži, ki niso bili ustrezno zavedeni v predpisani dokumentaciji.

Na tehničnih pregledih so bile ugotovljene številne druge pomanjkljivosti in napake. Nekatere voznike avtobusov so zalotili, da med vožnjo uporabljajo mobilne telefone. Številne napake so bile tudi na avtobusih, kjer so prevoze opravljali upokojeni vozniki. 

Voznik enega izmed tujih avtobusov, ki bi po voznem redu moral zapeljati na avtobusno postajo v Celju, je opazil nadzornike in se poskušal izogniti nadzoru, tako da je brez obveznega postanka odpeljal v smeri Laškega, kjer je bil ustavljen. Ugotovljeno je bilo, da avtobus na izrednem tehničnem pregledu ni bil tehnično brezhiben in ni imel opravljenega obdobnega pregleda tahografa.

Povezane vsebine

Prometna varnost (preventivni nasveti policije)