Minister za notranje zadeve Dragutin Mate je na ploščadi Urada za logistiko Generalne policijske uprave namestniku generalnega direktorja policije Matjažu Šinkovcu slovesno predal 14 novih motornih koles znamke Yamaha FJR 1300 AP, ki jih bodo uporabljali policisti prometniki.

minister govor

Minister in namestnik sta policistom zaželela srečno in varno vožnjo

Sinkovec govor

predaja kljuca

Policija je kupila skupaj 14 motornih koles v skupni vrednosti 262.382 EUR z vključenim DDV. Na javnem razpisu je bilo med ponudniki izbrano podjetje Delta Team, d. o. o.

motorji blizje


Motorna kolesa, ki jih za delo uporabljajo slovenski policisti

Za delo z motornimi kolesi je v slovenski policiji usposobljenih 316 policistov. Vsakoletno se usposabljajo po posebej pripravljenem programu.

Zoran

Slovenska prometna policija že vrsto let uporablja pretežno motorna kolesa znamke BMW. Danes so v uporabi še starejša motorna kolesa BMW R 80RT, ki so jih izdelovali do leta 1995. Ob prihodu novega tipa motorja leta 1992 prav tako z oznako R so pričeli prihajati modeli BMW R 850 RT (1996) in od leta 2002 policija nabavlja le BMW R 1150 RT. Za nadzor na državni meji pa policisti uporabljajo tudi motorna kolesa BMW 650 F. Lani je policija nabavila 35 motornih koles znamke Honda NT 700VA.

motor desno

Od leta 2000 do konca leta 2007 pa je nabavila skupaj 116 motornih koles nad 650 ccm različnih znamk.


Osnovni tehnični podatki za motorno kolo YAMAHA FRJ1300 AP

Motorno kolo je že tovarniško predvideno za uporabo v policiji (bele barve, enojni sedež, prostor za radijsko postajo, stranski kovčki, pritrdišča za svetlobno in zvočno signalizacijo). Ponudnik ga je opremil s policijskim designom v skladu z zahtevami slovenske policije in namestil ustrezno svetlobno in zvočno signalizacijo.

postroj

Motorna kolesa znamke Yamaha FJR 1300A uporabljajo tudi policije v drugih evropskih državah. Največ jih imajo v uporabi policisti v Franciji (leta 2005 in 2006 so imeli 489 motornih koles), na Nizozemskem (leta 2006 in 2007 so imeli v uporabi 300 motornih koles), v Belgiji (leta 2005 in 2006 so imeli v uporabi 278 motornih koles) in Nemčiji (leta 2004 do 2006 so imeli v uporabi 46 motornih koles).

minister pri motorjih

minister na motorju1


Podrobnejši tehnični podatki za motorno kolo YAMAHA FRJ13000AP

Agregat: Yamaha FJR1300AP
Tip: 4-taktni, 4 valjni, 16 ventilov s katalizatorjem
Prostornina: 1,298 ccm
Največja moč: 105.5kW (143.5 HP) @ 8,000 rpm
Prostornina rezervoarja za gorivo: 25 litrov

motor profil

Zmogljivost / Poraba
Najvišja hitrost več kot 200 km/h, poraba 6,1 litrov pri 150 km/h

odpeljali01

Takoj po predaji motorjev so se policisti prometniki, med njimi tudi namestnik generalnega direktorja policije, z novimi motorji odpeljali na kondicijsko vožnjo. Na 204-kilometrski trasi (Ljubljana - Črni vrh - Štanjel - Sežana - Postojna - Vrhnika - Ljubljana) so se policisti motoristi med drugim ustavili na Postaji prometne policije v Postojni.

odpeljali02


Stanje na področju varnosti cestnega prometa v letu 2007 - problematika voznikov enoslednih motornih vozil

Leta 2007 se je na slovenskih cestah zgodilo 1.758 prometnih nesreč, v katerih so bili udeleženi vozniki enoslednih motornih vozil, kar je za 5,1 % (1.673) več kot v letu 2006. Med njimi je umrlo 53 oseb, 264 je bilo hudo, 1.011 pa lahko telesno poškodovanih. V primerjavi z letom 2006 se je število umrlih voznikov koles z motorjem in motornih koles zmanjšalo za 1,8 % (54), število hudo poškodovanih se je povečalo za 1,5 % (261) in število lahko poškodovanih za 8,1 % (937).

Najpogostejši vzroki prometnih nesreč z najhujšimi posledicami so bili: neprilagojena hitrost, nepravilna smer in stran vožnje, nepravilno prehitevanje ter neupoštevanje pravil prednosti. V prometnih nesrečah so bili vozniki motornih koles in koles z motorjem v približno 60 % povzročitelji, v 40 % pa udeleženci.


Nekaj statističnih podatkov o stanju prometne varnosti med vozniki enoslednih vozil v letu 2007

  • Vozniki enoslednih motornih (motornih koles in koles z motorjem) vozil so bili udeleženi v 1.758 prometnih nesrečah ali v 2, 9 % od vseh prometnih nesreč.
  • Umrlo je 53 voznikov enoslednih motornih vozil (motornih koles in koles z motorjem) ali 18,1 % vseh smrtnih žrtev v cestnem prometu.
  • 264 voznikov enoslednih motornih vozil je bilo hudo telesno poškodovanih ali 20,6 % vseh hudo telesno poškodovanih v prometnih nesrečah.
  • 1.011 voznikov enoslednih motornih vozil je bilo lahko telesno poškodovanih ali 6,8 % vseh lahko telesno poškodovanih v prometnih nesrečah.
  • Najpogostejši vzrok prometnih nesreč med vozniki motornih koles je bila neprilagojena hitrost.
  • Med njimi je bilo pod vplivom alkohola 15,6 % povzročiteljev prometnih nesreč.

 

 

Foto: Monika Golob