Skoči do osrednje vsebine

Sporočila za javnost

Voščilo

Mirne božične praznike ter srečno in varno leto 2026!

Med prazniki, ko se vse umiri in domovi zasijejo v pisanih lučeh, se še toliko bolj zavemo, kako dragocen je občutek varnosti.
Sporočila za javnost GPU
Alkotest

Med preventivno akcijo 480 voznikov pod vplivom alkohola, 66 pod vplivom drog

Med preventivno akcijo, ki je potekala med 8. in 21. decembrom 2025, so policisti voznikom odredili 21.825 alkotestov od katerih je bilo 480 pozitivnih.
Sporočila za javnost GPU
Zasežena droga

Preiskovalci NPU zasegli več kot 30 kilogramov kokaina

Preiskovalci Nacionalnega preiskovalnega urada so v začetku preteklega tedna pri izvajanju rednih nalog v Ljubljani odvzeli prostost dvema osebama, ki sta osumljeni ...
Sporočila za javnost GPU
22.dec.2025

V Ljubljani zasegli večjo količino kokaina in prijeli dva osumljenca - vabilo medijem na izjavo ob 14. uri

NPU je v začetku preteklega tedna v Ljubljani zasegel večjo količino prepovedane droge kokain in prijel dve osumljeni osebi.
Sporočila za javnost GPU
21.dec.2025

Obvestilo o pogrešani osebi

Policisti Policijske postaje Kamnik so bili obveščeni, da je pogrešan 45-letni Miha Slapar iz Kamnika.
Sporočila za javnost GPU
20.dec.2025

Praznično vzdušje na letošnjem božično-novoletnem koncertu Policijskega orkestra z gostjo Moniko Avsenik

V Cankarjevem domu v Ljubljani je danes zvečer, 20. decembra 2025, nastopil Policijski orkester in ponovno navdušil polno Gallusovo dvorano. S skrbno sestavljenim programom desetih skladb za svoj že tradicionalni koncert ob koncu leta je poslušalcem skupaj s tokratno posebno gostjo, solistko Moniko Avsenik, pričaral čisto pravi božično-novoletni utrip.
Sporočila za javnost GPU
19.dec.2025

Ni razloga za preplah: stopnja tveganja zaradi današnje varnostne grožnje v šolah je nizka

Policija je bila obveščena, da so nekatere šole po Sloveniji na svoje e-poštne predale prejele sporočila z varnostno grožnjo. V Policiji smo takoj odreagirali in po prejemu sporočil zbrali obvestila ter izvedli vse potrebne ukrepe za zagotavljanje varnosti.
Sporočila za javnost GPU
18.dec.2025

Plamen luči miru prispel na notranje ministrstvo in v policijo. Letos nosi vprašanje: "Kaj ti v resnici želim za božič?"

Na Ministrstvu za notranje zadeve in v Policiji smo včeraj, 17. decembra 2025, sprejeli luč miru iz Betlehema, ki nam jo tradicionalno že vrsto let vsak december prinesejo skavtinje in skavti Združenja slovenskih katoliških skavtinj in skavtov.
Sporočila za javnost GPU
17.dec.2025

Nacionalni preiskovalni urad na 15 hišnih preiskavah zaradi zlorabe položaja pri poslovanju s fiktivnimi terjatvami

Nacionalni preiskovalni urad (NPU) danes, 17. decembra 2025, opravlja več hišnih preiskav zaradi obravnave suma storitve kaznivih dejanj gospodarske kriminalitete, in sicer zlorabe položaja pri poslovanju s fiktivnimi terjatvami. Podrobneje je preiskovalna dejanja predstavil direktor Nacionalnega preiskovalnega urada Darko Muženič.
Sporočila za javnost GPU
16.dec.2025

"Dej ne poki": policisti, gasilci in reševalci skupaj s skupino Joker Out pozivamo k varnim praznikom

Božično-novoletni prazniki že trkajo na vrata. Da bi bili veseli, predvsem pa varni za vse, tako za ljudi kot tudi živali, smo policisti, gasilci in reševalci združili moči in pozvali k odgovornemu in varnemu praznovanju – brez nepotrebnih poškodb, požarov in vznemirjanja okolice. Akciji Bodi zvezda, ne meči petard!, s katero opozarjamo na nevarnosti objestne in nepravilne uporabe pirotehničnih izdelkov, pa se je letos pridružila tudi skupina Joker Out.
Sporočila za javnost GPU

Tabela št. 1: Udeleženci in povzročitelji prometnih nesreč - vozniki koles z motorjem

skuter-tabela1

Iz podatkov lahko ugotovimo, da se je v letu 2003 zmanjšalo skupno število udeleženih voznikov koles z motorjem v prometnih nesrečah v primerjavi z letom prej. Tudi posledice so bile blažje, povečanje smo zabeležili le med smrtnimi žrtvami. Umrl je en voznik kolesa z motorjem več kot leto prej. Zaskrbljujoč je predvsem podatek, da so bili vsi umrli vozniki koles z motorjem povzročitelji prometne nesreče, med hudo telesno poškodovanimi pa skoraj tri četrtine.


Tabela št. 2: Najpogostejši vzroki in delež glede na vse povzročitelje voznike koles z motorjem

skuter-tabela2

Med vzroki bi izpostavili nepravilno stran oziroma smer vožnje in neprilagojeno hitrost. Sledi jima neupoštevanje pravil o prednosti, kar ni presenetljivo glede na dejstvo, da se velika večina prometnih nesreč z udeležbo voznikov koles z motorjem zgodi v naselju. V lanskem letu je bil opazen porast predvsem pri vzroku neustrezna varnostna razdalja.


Tabela št. 3: Alkohol med povzročitelji prometnih nesreč - vozniki koles z motorjem

skuter-tabela3

Prikazani podatki nam povedo, da je delež alkoholiziranih povzročiteljev prometnih nesreč med vozniki koles z motorjem dokaj visok, saj je skoraj vsak peti povzročitelj prometne nesreče s kolesom z motorjem pod vplivom alkohola. Delež je bil lansko leto v primerjavi z letom prej še nekoliko višji. Pri tem ugotavljamo, da se povprečna stopnja alkoholiziranosti ne spreminja. Navedeno potrjuje dejstvo, da kolo z motorjem služi tudi kot prevozno sredstvo na krajših razdaljah (od lokala do lokala, iz lokala domov, ipd.).


Tabela št. 4: Posledice med udeleženci in povzročitelji prometnih nesreč voznikov koles z motorjem po starosti

skuter-tabela4

Med udeleženci in povzročitelji po številčnosti izstopata starostni skupini od 14 do 16 let in od 16 do 18 let, medtem ko so posledice najhujše med udeleženci v starostni skupini od 44 do 54 let in od 54 do 64 let. Starost voznikov koles z motorjem udeleženih v prometnih nesrečah jasno kaže pomen kolesa z motorjem kot prevoznega sredstev. Med mlajšo populacijo je namreč lahko dostopen in edino zakonsko dosegljiv, kasneje pa služi kot prevoz na krajših razdaljah ali pa se pojavlja kot edino prevozno sredstvo.


Tabela št. 5: Posledice in delež med udeleženci glede na neuporabo varnostne čelade

skuter-tabela5

Pri pregledu podatkov o uporabi varnostne čelade med udeleženci prometnih nesreč lahko ugotovimo, da so deleži neuporabe precej visoki, tako kar 83,3 % vseh umrlih voznikov koles z motorjem ni uporabljalo varnostne čelade, 41,1 % med hudo telesno poškodovanimi in 20,6 % med lahko telesno poškodovanimi. Zaskrbljujoče je, da so ti deleži med smrtnimi žrtvami in hudo telesno poškodovanimi v porastu glede na leto 2002.


Tabela št. 6: Posledice v prometnih nesrečah med vozniki koles z motorjem kot povzročiteljev in udeleženci po nekaterih znamkah koles z motorjem

skuter-tabela6

Iz tabele je razvidno, katera kolesa z motorjem se najpogosteje pojavljajo na slovenskih cestah. V veliki meri gre za "skuterje", ki so zlasti priljubljeni med mlajšo populacijo, medtem ko uporabo znamke Tomos nedvomno lahko povežemo s starejšimi vozniki koles z motorjem. Iz primerjave med posledicami glede na starost voznika in posledicami glede na znamko kolesa z motorjem lahko ugotovimo, da so glede na najhujše posledice ogroženi predvsem starejši vozniki koles z motorjem.


Tabela št. 7: Prometne nesreče voznikov koles z motorjem glede na vozniški staž

skuter-tabela7

Zlasti pogosto so v prometnih nesrečah udeleženi vozniki koles z motorjem, ki imajo vozniški staž krajši od enega leta, in sicer tako v nesrečah s smrtnim izidom kot tudi v nesrečah s hudo in lahko poškodovanimi. V nesrečah s smrtnim izidom so pogosto udeleženi še vozniki koles z motorjem, ki imajo vozniško dovoljenje dlje časa (20-30 let). V teh primerih so vprašljive njihove izkušnje, psihofizično stanje ipd.

Navedeni statistični podatki dokazujejo, da je ta kategorija udeležencev v prometu potrebna posebne pozornosti. Pri tem ne mislimo zgolj na nadzorstveno funkcijo policije, ampak predvsem na ostale dejavnosti, ki lahko pripomorejo k izboljšanju stanja (informiranje, usposabljanje, preventivne aktivnosti). Vozniki koles z motorjem namreč nimajo ustreznega znanja in izkušenj za vožnjo koles z motorjem, kar se še posebej izkaže, ko je v nevarnih situacijah potrebno reagirati hitro in pravilno. Prav pridobivanju takšnega znanja in izkušenj je namenjeno predstavljeno izpopolnjevanje.

 

Uprava uniformirane policije, Sektor za cestni promet