Na enem od dveh simulatorjev vožnje z motornim kolesom, ki jih ima slovenska policija, so se poleg inštruktorjev prometnih policijskih postaj med prvimi urili tudi člani motorističnega kluba Blue Knights Slovenia I.

080115-Simulator01

Dne 8. 1. 2008 se je osem članov motorističnega kluba Blue Knights Slovenia I odpravilo v Tacen, kjer so na Policijski akademiji preverili svoje znanje in spretnost pri vožnji na hondinem simulatorju vožnje z motornim kolesom. Simulator, razen krmila in stikal na njem, prestavnega pedala in zavornega pedala, nima veliko podobnosti s pravim motornim kolesom, vendar je vožnja z njim zelo realna. Primarna naloga urjenja s simulatorjem je pridobivanje veščin predvidevanja in zaznavanja nevarnosti v različnih okoljih in situacijah, v katerih se vsakodnevno znajdejo motoristi. Simulirane so vožnje v mestu, na podeželju, na avtocesti, na gorski cesti, vožnje podnevi, ponoči, v megli in še bi lahko naštevali. V vseh situacijah simulator voznika prisili k predvidevanju vseh mogočih nevarnosti, ki prežijo na cesti, pa naj bo to pešec, ki se nenadoma pojavi izza parkiranega tovornjaka, ali stoječa kolona na avtocesti ob zmanjšani vidljivosti.

080115-Simulator02 V vsaki situaciji je potrebno prilagoditi hitrost vožnje, varnostno razdaljo, saj vsako pretiravanje vodi v prometno nesrečo. Program skozi celotno vožnjo beleži hitrost, bočno razdaljo pri vožnji mimo stoječega vozila, varnostno razdaljo, vožnjo skozi križišče in na koncu naredi povzetek vožnje. Kot so ugotovili motoristi, ki se že leta vozijo z motornimi kolesi, nekateri celo kot profesionalci v službi, je zelo težko prevoziti celotno progo brez napake, kaj šele, da bi program ugotovil, da so jo prevozili varno.

080115-Simulator03

Predsednik Blue Knights Slovenia I Simon ŠVARC meni, da bo simulator veliko prispeval k usposabljanju policistov motoristov, če bodo ti imeli čas, možnost in interes, da opravijo kar nekaj treningov s tem hondinim simulatorjem. Sposobnost predvidevanja nevarnosti, ali drugače, da motorist pričakuje oviro za vsakim ovinkom in delom ceste, ki je pred njim, je dolgotrajen proces. Takšna vožnja se mora vtisniti v podzavest in s takšnim simulatorjem, in če motorist opravi dovolj ur na njem, lahko zelo pomaga pri veščini varne vožnje z motornim kolesom.

 

Besedilo in fotografije: mag. Danilo JAMER, vodja Službe direktorja PU Slovenj Gradec