Sorodne objave

 

V zadnjih nekaj mesecih je policiji uspelo zajeziti prehajanje ilegalnih migrantov, ki so čez državno mejo v Slovenijo prihajali peš. Realno je bilo pričakovati, da bodo organizatorji ilegalnih prehodov v kratkem času našli nadomestno rešitev.

Eden že uveljavljenih - a v preteklih letih ne toliko uporabljenih - načinov je prav gotovo tihotapljenje tujcev v tovornih vozilih, ki so pogosto posebej prirejena za ilegalni prevoz ljudi.

Prav zaradi vse intenzivnejše uporabe takšnega prevoza ilegalnih migrantov z vzhoda čez Slovenijo na zahod, so se policisti in cariniki odločili, da bodo izvedli skupen poostreni nadzor nad prometom tovornih vozil v notranjosti države in tako skušali zajeziti tudi to obliko prehajanja. Poostreni nadzor so izvedli 8. maja 2001, in sicer na območju šestih Policijskih Uprav (Celje, Maribor, Ljubljana, Postojna, Koper in Nova Gorica). V nadzoru je sodelovalo 20 carinikov in 73 policistov. Generalni carinski urad je s Sektorja za preiskovalne zadeve vključil šest mobilnih enot za zatiranje tihotapstva, ki so bile opremljene za odpiranje in ponovno plombiranje carinskih zalivk ter s službenimi psi za odkrivanje drog.

Akcija je bila tako preventivna, saj je nazorno pokazala, da se varovanje državne meje lahko opravlja tudi v notranjosti države, kot tudi represivna, saj je bila namenjena neposrednemu odkrivanju ilegalnih migracij. Odkritih je bilo več skupin ilegalnih migrantov; na območju Policijske uprave Nova Gorica je bilo sedem državljanov Turčije v dveh skupinah, na območju Policijske uprave Ljubljana pa 48 državljanov Turčije in dva državljana Irana. Skupno so policisti in cariniki prijeli tudi pet oseb, ki so osumljene izvrševanja kaznivega dejanja prepovedanega prehoda čez državno mejo.

Policisti so v sodelovanju s cariniki pregledali 652 vozil, od tega 288 tujih, ter preverili 947 oseb. Odkrili so tudi kršitve carinske zakonodaje - na območju Maribora je bila namreč odkrita manjša količina prepovedanih drog, ugotovljena pa je bila tudi kršitev namenske uporabe mineralnih olj (voznik osebnega avtomobila je za pogonsko gorivo uporabljal kurilno olje) in več drugih prekrškov.

Eden izmed ciljev poostrenega nadzora je bil tudi preveriti možnosti sodelovanja policije in carine izven območja mejnih prehodov. Čeprav z različnimi pooblastili, a z istim ciljem, so tako policisti kot cariniki, ki so neposredno izvajali nadzor, sodelovali izjemno profesionalno in učinkovito. Glede na dobro sodelovanje bomo takšne skupne oblike dela v prihodnosti še izvajali.

 

Miran Koren
Predstavnik policije za stike z javnostmi