Danes smo javnosti predstavili novi laserski merilnik z video zapisom, ki poleg meritev hitrosti omogoča tudi meritve razdalje med vozili. Premajhna varnostna razdalja namreč sodi med najpogostejše vzroke prometnih nesreč. Samo letos se je zgodilo več kot 1.500 prometnih nesreč zaradi vožnje na neustrezni razdalji.

 MG 2968

Zakaj je ustrezna varnostna razdalja tako pomembna?


Kršitev, povezanih z varnostno razdaljo, je največ prav na avtocestah in hitrih cestah, kjer so hitrosti višje, zato so lahko v primeru prometnih nesreč posledice hujše. Takšna vožnja je nevarna, saj se voznik, ki ima tesno za seboj drugo vozilo, lahko počuti ogroženega in hitro stori kaj, s čimer ogrozi sebe ali druge. Voznik drugega vozila, ki vozi preblizu, pa je potencialni povzročitelj prometne nesreče, saj v primeru, da bi voznik pred njim nepričakovano zmanjšal hitrost, ne bi mogel pravočasno in predvsem varno ustaviti. Kot je pojasnil Robert Vehovec iz Sektorja prometne policije v Generalni policijski upravi, zato "iščemo nove možnosti in novo tehnično opremo, s katero bi lahko izvajali ustrezen nadzor, saj želimo zagotavljati varnost na naših avtocestah kot tudi optimalno pretočnost prometa".

Med najpogostejšimi vzroki prometnih nesreč so še vedno napačni premiki z vozilom, neprilagojena hitrost, nepravilna stran in smer vožnje, odvzem prednosti in neustrezna varnostna razdalja - letos se je več kot 1.500 prometnih nesreč zgodilo prav zaradi vožnje na neustrezni razdalji med voziloma.

Policisti z novim laserskim merilnikom ne bomo merili varnostne razdalje med vozili v zgoščenem prometu, niti med prehitevanjem vozil.
Z novim laserjem bomo iskali hujše kršitelje, tj. voznike, ki z vožnjo na premajhni varnostni razdalji resneje ogrožajo prometno varnost.

 MG 3025

Zvočni posnetek izjave Roberta Vehovca (mp3) 

Z novim laserskim merilnikom lahko policisti izvajamo tako meritve hitrosti kot tudi razdaljo med vozili. Hkrati pa novi laserski merilnik omogoča tudi video zapis, na podlagi katerega lahko identificiramo registrske tablice, zato je primeren za uporabo z nadvozov, s čimer se policiji odpira veliko možnosti za nadzor prometa na avtocestah.

razdalja1

Poseben segment predstavljajo vozniki tovornih vozil, ki prav na avtocestah velikokrat vozijo na nerazumljivo kratkih razdaljah. Tovorna vozila se v primeru naglega zaviranja vozila pred njimi tudi veliko težje ustavijo. Če se v takem primeru zgodi prometna nesreča, v kateri so udeležena tovorna in osebna vozila, so lahko posledice zelo hude.

Avtoceste in hitre ceste predstavljajo specifično okolje, ko lahko tudi manjša prometna nesreča, do katere na primer pride zaradi neustrezne varnostne razdalje, povzroči novo prometno nesrečo (npr. verižno trčenje) s hujšimi posledicami. Že manjše prometne nesreče, četudi ni poškodovanih, pa lahko na avtocestah povzročjo zelo velike zastoje, kar ima pomemben vpliv na pretočnost prometa in s tem mobilnost ljudi.

V skladu z Zakonom o pravilih cestnega prometa mora voznik, ki vozi za drugim vozilom, voziti na razdalji, ki ni manjša od razdalje, ki jo pri hitrosti, s katero vozi, prevozi v dveh sekundah. Vožnja na krajših razdaljah zagotovo predstavlja večja tveganja za nastanek prometnih nesreč. Ker so na avtocestah hitrosti nekoliko večje, to predstavlja še večjo nevarnost, da se v takšnih prometnih nesrečah ljudje poškodujejo ali celo umrejo.

   MG 3074

Policist Specializirane enote za nadzor prometa, Matevž Serko, je pojasnil, kako potekajo meritve z novim laserskim merilnikom.


Zvočni posnetek izjave Matevža Serka (mp3) 


"V policiji ponovno poudarjamo, da je vožnja na ustrezni varnostni razdalji izjemnega pomena. Z merjenjem varnostne razdalje želimo voznike predvsem opozoriti na pomen ustrezne razdalje tako za njihovo varnost kot tudi za varnost ostalih udeležencev v cestnem prometu. V veliko primerih namreč ni nekih logičnih razlag, zakaj vozniki vozijo na tako kratkih varnostnih razdaljah, zato je omenjeno dejstvo mogoče spremeniti in tako izboljšati varnost na naših cestah," je še dodal Vehovec.

Tisti vozniki, ki bodo v prihodnje vozili na zelo kratkih varnostnih razdaljah in tako ogrožali prometno varnost, lahko pričakujejo, da bodo za takšen način vožnje kaznovani oziroma, da jim bo izrečena globa za omenjeni prekršek. Globa za vožnjo na premajhni varnostni razdalji pa znaša 200 evrov.

Letos sicer policija beleži ugodnejšo prometno varnost kot v enakem obdobju lani. Policija je obravnavala manj prometnih nesreč, v katerih je manj ljudi umrlo in se telesno poškodovalo:

  • do konca septembra policija beleži upad števila prometnih nesreč in sicer za 19 % (s 13.989 na 17.241 );
  • zmanjšalo se je tudi število telesno poškodovanih, in sicer beležimo 5-odstotno (s 6.451 na 6.118) zmanjšanje lahko telesno poškodovanih in 24-odstotno zmanjšanje hudo telesno poškodovanih (s 688 na 526);
  • letos je do današnjega dne na slovenskih cestah umrlo tudi manj udeležencev kot v enakem obdobju lani (letos je bilo 97 smrtnih žrtev, v enakem obdobju lani pa 109).


Nasveti policije za večjo prometno varnost